خبرگزاری کار ایران

«قند ورامین» تعطیل شد؛ ۴۰۰ کارگر بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۶۲

«با تعطیلی کارخانه «قند ورامین» ۴۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق آخرین ماه کارشان بیکار شدند / پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.»

با تعطیلی کارخانه «قند ورامین» ۴۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق آخرین ماه کارشان بیکار شدند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.

کارگران می‌گویند دلیلی که کارفرما برای تعطیلی کارخانه به آنان ذکر کرده «کمبود مواد اولیه تولید(شکر خام)» بوده است.

کارفرما به کارگران گفته است اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود شکر خام به کشور شده و این واحد تولید قند، بدون وجود شکر خام امکان ادامه حیات ندارد.

در چند سال اخیر این کارخانه در بعضی از ماهای سال به دلیل نداشتن شکر خام موقتا تعطیل می‌شده اما حقوق کارگران در ایام بیکاری پرداخت می‌شده است اما این بار با وجود آنکه زمان پایان قرارداد کارگران تا پایان اسفند ماه است، کارفرما پس از اعلام اخراج، آنان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است.

کارگران قند ورامین می‌گویند بیکاری ۴۰۰ کارگر قرارداد موقت و دائمی با چندین سال سابقه کار در آستانه پایان سال، شرایط زندگی را برای خانواده‌های‌شان سخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز