خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام با وجود تغییر کارفرما به کار بازنگشتند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۸۲

«نمایندگان ایلام در مجلس نهم این وعده را در جریان تجمع اعتراضی کارگران اخراجی مقابل مجلس مطرح کرده بودند. / کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام در تاریخ ۲۵ آبان سال جاری با سفر به تهران مقابل مجلس تجمع کرده بودند.»

در حالی که حدود یک ماه از تغییر مدیرعامل پتروشیمی ایلام می‌گذرد، بیش از یکصد کارگر اخراجی این واحد تولیدی هنوز به کار بازنگشته‌اند. منابع کارگری می‌گویند نمایندگان ایلام در مجلس به آنان وعده داده بودند که همه کارگران اخراجی به محض تغییر کارفرما به کار بازگردند.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند نمایندگان ایلام در مجلس نهم این وعده را در جریان تجمع اعتراضی کارگران اخراجی مقابل مجلس مطرح کرده بودند. کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام در تاریخ ۲۵ آبان سال جاری با سفر به تهران مقابل مجلستجمعکرده بودند.

کارگران می‌گویند با گذشت حدود یک ماه از آغاز به کار مدیرعامل جدید پتروشیمی ایلام، هنوز موفق نشده‌اند او را ملاقات کنند. این کارگران از ابتدای تابستان امسال اجازه ندارند به این واحد تولیدی وارد شوند.

این کارگران با وجود نزدیک به ۵۰ میلیون تومان حقوق معوقه و حکم اداره کار مبنی بر الزام کارفرما برای انعقاد قرارداد مستقیم با آنان بار‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تضمین امنیت شغلی حاضرند با پیمانکار نیز قرارداد امضاء کنند، البته با این شرط که مدت زمان قرارداد کارشان کمتر از یکسال نباشد و امنیت شغلی‌شان در صورت تعویض پیمانکار به خطر نیافتد اما کارفرما با شکایت در دیوان عدالت اداری، اجرای حکم اداره کار را به تعویق انداخته و به کارگران گفته است با آنان قرارداد کار یک ماهه یا در ‌‌‌‌نهایت ۴۵ روزه منعقد می‌کند.

این در حالی است که کارفرما در پی تجمع کارگران مقابل مجلس در تاریخ ۱۴ مهر ماه وعده داده بود تمامی ۱۰۴ کارگر اخراجی را به صورت پیمانی و تا پایان اسفند ماه امسال استخدام کند و متعهد شود امنیت شغلی همه کارگران بعد از اتمام این قرارداد تضمین شود و با تغییر احتمالی پیمانکار کارگری اخراج نشود.

ظلم، آشکار است

«احمد شوهانی»، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در این رابطه امروز به ایلنا گفت: معلوم نیست کدام نهاد مسئولیت تصمیمات مدیران مجتمع صنعتی پتروشیمی ایلام را بر عهده دارد. ما نمی‌دانیم بازگشت به کار کارگران اخراجی این مجموعه را از کجا پیگیری کنیم و سر در گم مانده‌ایم.

او افزود: من با وزیر نفت درباره ضرورت بازگشت به کار این کارگران صحبت کردم اما او گفت مجتمع پتروشیمی ایلام، شرکتی خصوصی است و وزارتخانه متبوعش در این امر دخالتی نمی‌کند. در ادامه با مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صحبت کردم اما او هم همین جواب را به من داد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ۵۱ درصد سهام پتروشیمی ایلام به طور مشترک در اختیار شرکت بازرگانی پتروشیمی و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است. شرکت بازرگانی پتروشیمی هم خصوصی است هم دولتی. همچنین ۳۴ درصد سهام این مجتمع متعلق به سازمان‌های زیر مجموعه وزارت کار یعنی صندوق بازنشسنگی کشوری و شستا است.

شوهانی در عین حال تصریح کرد: ظلم به این کارگران اشکار است. کارفرما باید آنها را به کار باز گرداند و امنیت شغلی‌شان را تضمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز