خبرگزاری کار ایران

توضیحات کارخانه آزمایش مرودشت درباره یک خبر

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۲۳

«پس از آنکه در تاریخ ۲۴ دیماه سال جاری اعلام شد که تعدادی کارگران کارخانه آزمایش مرودشت به دلیل پرداخت نشدن کامل حقوق بیمه خود نمی‌توانند از سازمان تامین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت کنند، مدیریت این واحد صنعتی با ارسال نامه‌ای به ایلنا پاسخ داد».

پس از آنکه در تاریخ ۲۴ دیماه سال جاری اعلام شد که تعداد ۱۰۵ نفر از کارگران کارخانه آزمایش مرودشت به دلیل پرداخت نشدن کامل حقوق بیمه خود نمی‌توانند از سازمان تامین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت کنند، مدیریت این واحد صنعتی با ارسال نامه‌ای به ایلنا پاسخ داد.

به گزارش ایلنا درخبر منتشر شدهآمده بود که کارگران مورد نظر از طریق قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور به صورت بصورت پیش از موعد بازنشسته شده‌اند اما چون کارفرما مطابق قانون تامین اجتماعی بابت بازنشستگی پیش از موعد این کارگران ۴ درصد حق بیمه اضافی را پرداخت نکرده است هنوز مستمری این کارگران بطور کامل برقرار نشده است.

برابر قانون تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور موظف هستند تا بابت بازنشستگی کارگران مشمول به ازاء هر سال سابقه کار ۴ درصد بیشتر حق بیمه پرداخت کنند.

در متن پاسخی که از سوی شرکت آزمایش برای تنویر افکار عمومی صادر شده آمده است: برخلاف مطلب درج شده تنها ۴۳ نفر از کارگران بپیشین این واحد صنعتی که برای دریافت مستمری بازنشستگی با مشکل مواجه هستند که در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ دیماه مبلغ ۴ درصد حق بیمه اضافی ۱۷ نفر از آن‌ها توسط مدیریت پرداخت شده است و مطالبات بیمه‌ای ۲۶ کارگر باقیمانده نیز تا ابتدای بهمن‌ماه پرداخت خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که از شهریور ماه که خط تولید یخچال کارخانه راه اندازی شده است حق بیمه کارگران شاغل پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا متن کامل پاسخ مدیریت کارخانه آزمایش مرودشت به شرح ذیل است:

در پی انتشار خبر تاخیر کارفرمای کارخانه آزمایش مرودشت در پرداخت ۴درصد حق بیمه مربوط به کارگران مشمول عطف به خبر مندرج در مورخ ۲۴/۱۰ / ۹۳ قسمت کارگری آن رسانه محترم در خصوص بدهی کارفرما مانع از برقراری مستمری بازنشستگی کارگران آزمایش شده است توضیح زیر به منظور تنویر ذهن خوانندگان گرامی آن خبرگزاری ضروری به نظر می‌رسد لذا مستدعی است در حد امکان مطلب ذیل در‌‌ همان صفحه و چارچوب مندرج و مسطور گردد.
با همت و تلاش بی‌وقفه مدیران و مسئولین شرکت گروه صنعتی کارخانه‌های صنعتی آزمایش تهران و آزمایش مرودشت فارس و بعد از تامین منابع مورد نظر نسبت به پرداخت مبالغ ۴ درصدی مستمری بازنشستگی تعداد ۴۳ نفر از کارکنان شرکت آزمایش مرودشت اقدام شد که تعداد ۱۷ نفر در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ دی ماه به طور کامل پرداخت شد و تعداد ۲۶ نفر باقی مانده که از مرداد ماه سال جاری لغایت آذر ماه جای بازنشسته شده‌اند هنوز مشمول مرور و زمان زیادی نشده‌اند و در تاریخ ۱/۱۱ / ۹۳ مبلغ یک میلیارد ریال و مابقی به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال دیگر نیز حداکثر تا تاریخ ۱۰/۱۱ / ۹۳ در وجه سازمان تامین اجتماعی استان فارس شهرستان مرودشت پرداخت و نسبت به تسویه کامل اقدام خواهد شد.
حال از آن رسانه محترم استدعا دارد خودقضاوت نمایند که تعداد ۱۰۵ نفر کارگران مندرج در خبر مورخ ۲۴/۱۰ / ۹۳(از سوی منبع خبری) که ۶۲ نفر بیشتر از عدد واقعی بازنشسته‌هایی که مستمری آن‌ها پرداخت نگردیده می‌باشند در اذهان خوانندگان گرامی و همچنین برادران عزیز کارگر کارخانجات صنعتی آزمایش مرودشت تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.
ضمنا با تولید یخچال ۱۰ فوت استارت کارخانه از شهریور ماه زده شده و همچنین حق بیمه کارکنان شاغل تا پایان آذر ماه پرداخت گردید.
قابل ذکر است اقدامات بسیار جدی دیگری از سوی شرکت با همکاری نمایندگان محترم کارگران به منظور مزایده و فروش دو مورد از ملک‌های شرکت برای پرداخت سایر معوقات(حقوق سنوات و…) تشخیص خواهد یافت.
لذا تعداد ۵۲ نفر از کارگران شاغل نیز از مزایای فروش و مزایده املاک موصوف بهره‌مند خواهند گردید و نسبت به مفاصا حساب با ایشان اقدامات لازم به زودی به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز