خبرگزاری کار ایران

۸۵۰ کارگر قرار دادی آپادانا سرام آینده شغلی‌شان را در خطر می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۴۱

«در حال حاضر از مجموع ۸۵۰ کارگر این کارخانه حدود ۱۰۰ نفر تنها در دو خط تولید کار می‌کنند. مابقی کارگران کارخانه نیز اکنون بلاتکلیف بوده و فقط در کارخانه حضور فیزیکی دارند.»

کارگران کارخانه «آپادانا سرام» از کاهش امنیت شغلی‌شان به سبب «کاهش تولید تا به حداقل ظرفیت ممکنی خبر می‌دهند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه آپادانا سرام گزارش دادند، این واحد تولیدی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک در استان قزوین است که هم اکنون با حداقل ۱۰ درصد ظرفیت تولید در آستانه تعطیلی است.

بنا بر این گزارش، این کارخانه با ۸۵۰ کارگر قرار دادی بیش از هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و سایر نهاد‌های دولتی همانند تامین اجتماعی، اداره دارایی و… بدهی دارد.

به گفته کارگران کارخانه آپادانا سرام، مشکلات این کارخانه دست کم از ۷ تا ۸ سال قبل آغاز شده به همین دلیل در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری نمی‌تواند منابع مالی لازم را برای بالا بردن توان تولید تامین کند.

گفتنی است که در حال حاضر از مجموع ۸۵۰ کارگر این کارخانه حدود ۱۰۰ نفر تنها در دو خط تولید کار می‌کنند. مابقی کارگران کارخانه نیز اکنون بلاتکلیف بوده و فقط در کارخانه حضور فیزیکی دارند.

کارگران آپادانا سرام می‌گویند این واحد تولیدی اکنون در آستانه تعطیلی است و با وجود تعویق جزئی حقوق کارگران در آذر ماه اما کارفرما ناچار است در آمد حاصله حداقلی را هزینه پرداخت حقوق کارگران کند و همین مسئله باعثبه خطر افتادن امنیت شغلی کارگران می‌شود.

به گفته منابع کارگری ایلنا، سازمان بازنشستگی کشوری از دو ماه و نیم پیش اعضای هیئت مدیره جدیدی را برای تعیین تکلیف نهایی کارخانه آپادانا سرام و آغاز عملیات مطالعاتی خروج از بحران به کارخانه معرفی کرده بود اما هیئت مدیره جدید نیز به دلیل عدم حمایت مالی صندوق بازنشستگی کشوری و به تبع طولانی شدن بلاتکلیفی، طی چند روز گذشته بطور خودخواسته از کارخانه خارج شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز