خبرگزاری کار ایران

یک روز پس از اعتراض؛

تعهد پرداخت حقوق کارگران لوله صفا اجرا نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۲۷

«کارگران لوله و نورد صفا از شهریور ماه امسال تاکنون حقوق نگرفته‌اند و از ابتدای پارسال تا به حال بیش از ۱۶ ماه حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.»

قسط اول مطالبات معوقه نزدیک به یک هزار کارگر لوله و نورد صفا برخلاف تعهد کارفرما به شورای تامین شهرستان ساوه، هنوز پرداخت نشده است. این در حالی است که کارفرما ابتدای هفته جاری به شورای تامین شهرستان ساوه تعهد داده بود که قسط اول مطالبات معوقه کارگران لوله و نورد صفا را روز گذشته(یکشنبه ۲۱ دی) پرداخت کند.

کارگران لوله و نورد صفا از شهریور ماه امسال تاکنون حقوق نگرفته‌اند و از ابتدای پارسال تا به حال بیش از ۱۶ ماه حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

بر اساس گزارش دیگری از کارگران، کارفرما امروز نیز کارخانه را تعطیل کرده است. با توجه به آنکه کارفرما کارخانه را از روز ۷ دی ماه تعطیل کرده بود، امروز پانزدهمین روز متوالی تعطیلی کارخانه محسوب می‌شود.

کارگران در عین حال گزارش داده‌اند یکی از مدیران بلند پایه کارخانه در گفتگو با آنها از تعهد کارفرما به شورای تامین مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه در ۴ نوبت تا پایان سال ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

ایلنا پیش از این به نقل از کارگران گزارش داده بود که شورای تامین ساوه مصوب کرده است در روزهای ۲۱ دی ماه(دیروز)، ۱۰ بهمن، ۱۰ اسفند و ۲۵ اسفند، مبلغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، شورای تامین پرداخت حقوق ماه های دی، بهمن و اسفند ماه کارگران را به سال آینده موکول کرده است. این شورا همچنین مصوب کرده است که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه کارگران از اواسط این هفته پرداخت شود.

گفتنی است نزدیک به ۶۰ کارگر لوله و نورد صفا دیروز(یکشنبه ۲۱ دی) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود مقابل فرمانداری ساوهتجمع کرده بودند. همزمان بیش از ۱۰۰ کارگر دیگر در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند و در اقدامی اعتراضی و نمادین، تعدادی لاستیک را به آتش کشیدند. کارگران ناراضی روز شنبه نیز تجمع مشابه‌ای را در محوطه کارخانه برگزار کرده بودند.

کارگران این واحد تولیدی پیش از این از تاریخ ۲۷ مهر تا ۱۷ آبان به مدت ۱۸ روز در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و چندین ماه بیمهدست از کار کشیده بودند.

کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز