خبرگزاری کار ایران

۱۲۵ کارگر شرکت حفاری شمال به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۴۶

از مجموع ۱۶۰ کارگر شرکت حفاری شمال، ۱۲۵کارگر در روز چهارشنبه(۱۰ دی)، به بهانه کمبود منابع مالی و به تبع آن افزایش مشکلات این شرکت بیکار شده بودند.

منابع کارگری ایلنا در شرکت «حفاری شمال» از بازگشت به کار ۱۲۵ نفر از کارگران این واحد نفتی در دریای خزر که به بهانه کمبود منابع مالی از سوی کارفرما تعدیل شده بودند خبر داد.

به گفته منابع ایلنا، از مجموع ۱۶۰ کارگر شرکت حفاری شمال، ۱۲۵کارگر در روز چهارشنبه(۱۰ دی)، به بهانه کمبود منابع مالی و به تبع آن افزایش مشکلات این شرکت بیکار شده بودند.

یکی از کارگران شاغل در شرکت حفاری شمال در خصوص مشکلات این شرکت که منجر به اخراج همکارانش شد به ایلنا گفت: دلیل عمده اخراج همکارانم مشکلات مالی شرکت حفاری شمال است. این شرکت در دریافت طلب میلیاردی خود از وزارت نفت ناتوان است.

این کارگر افزود: پرداخت نشدن به موقع مطالبات شرکت حفاری شمال علاوه بر بحرانی کردن وضعیت مالی شرکت حفاری شمال، تهدید کننده امنیت شغلی کارگران شاغل در این مجموعه نفتی است.

او گفت: علاوه بر مطالبات معوقه شرکت حفاری از شرکت نفت کاهش ناگهانی قیمت نفت نیز به طور طبیعی موجب کاهش منابع مالی شرکتهای نفتی می‌شود که در زمینه اخراج کارگران بی‌تاثیر نیست.

او درخاتمه بیان کرد: شرکت حفاری شمال در حال حاضر مالکیت ۹ دستگاه سکوی حفاری خشکی نیمه‌سنگین و ۳ دستگاه سکوی حفاری دریایی پایه‌دار را در داخل و خارج کشوربر عهده دارد. اشتغال کارگران شاغل در این شرکت و سایر واحد‌های نفتی مرتبا از سوی پیمانکاران و کارفرمایان تهدید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز