خبرگزاری کار ایران

با گذشت ۳ ماه از تعطیلی کارخانه:

کارگران «سها سرام» ۶ ماه حقوق و بیش از یک سال بیمه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۷۹

«کارگران سها سرام می‌گویند با توجه به ماهیت سخت و زیان‌آور شغل‌شان، تعویق در پرداخت حق بیمه آنان را در هنگام استفاده از مزیت بازنشستگی پیش از موعد دچار مشکل خواهد کرد.»

منابع کارگری در یزد از تعویق ۶ماهه در پرداخت حقوق نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه «سها سرام» خبر دادند.

این کارگران روز سه‌شنبه(۱۶ دی) به ایلنا گفته‌اند که پرداخت حق بیمه آنان به سازمان تأمین اجتماعی نیز بیش از یک سال به تعویق افتاده است.

کارگران سها سرام می‌گویند با توجه به ماهیت سخت و زیان‌آور شغل‌شان، تعویق در پرداخت حق بیمه آنان را در هنگام استفاده از مزیت بازنشستگی پیش از موعد دچار مشکل خواهد کرد.

به گفته این کارگران، از ۳ ماه گذشته کارخانه تعطیل شده و از آن زمان به بعد تمام کارگران این شرکت که تعدادشان به ۱۵۰ نفر می‌رسد نتوانسته‌اند حقوق و معوقات خود را دریافت کنند.

این منابع کارگری همچنین از عدم پرداخت عیدی و مزایای پیش‌بینی شده در قانون به کارگران در طول سه سال فعالیت این کارخانه خبر داده‌اند.

کارگران بیکار شده کارخانه سها سرام می‌گویند ۸۵ نفر از کارگران این کارخانه در اداره کار اردکان طرح شکایت کرده‌اند امیدوار به رسیدگی هستند.

منابع خبری ایلنا در خصوص وعده‌های داده شده از سوی مسولان کارخانه پیرامون رسیدگی به وضعیت وصول مطالبات کارگران می‌گویند سهامدار اصلی کارخانه وعده داده است به کار‌ها رسیدگی کند، و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

کارگران همچنین از برگزاری تجمعات اعتراضی بیش از ۶۰ نفر از کارگران شرکت سها سرام در مقابل فرمانداری یزد خبر داده و گفته‌اند: کارگران این کارخانه در یک ماههٔ گذشته دو بار در برابر فرمانداری یزد تجمع کرده‌اند تا به مطالباتشان رسیدگی کنند. اما با وجود جلساتی که توسط فرمانداری و با حضور مدیران شرکت انجام شده، هنوز هیچ اقدامی در راستای رسیدگی به وضعیت کارگران صورت نگرفته است.

گفتنی است «سها سرام» تولید کننده کاشی و سرامیک، شرکتی تازه تاسیس است و تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شود. منابع کارگری در یزد کمبود نقدینگی و ضعف مدیریتی را دلیل تعطیل شدن این شرکت صنعتی می‌دانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز