خبرگزاری کار ایران

فروش ماشین‌آلات «کنف‌کار» برای پرداخت حقوق ۱۸۶ کارگر بازنشسته

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۰۸

«مجموع کارگران این واحد قبل از سال ۹۰،۱۸۶ نفر بودند که به تدریج به بهانه افزایش مشکلات مالی بازنشسته شده‌اند اما هنوز بعد از گذشت چندین سال نتوانسته‌اند حقوق‌شان را دریافت کنند.»

کارگران کارخانه «کنف کار» رشت از فروش بخش زیادی از ماشین آلات این واحد صنعتی، برای پرداخت مطالبات معوقه ۱۸۶ نفر از کارگران بازنشسته خبر دادند.

به گزارش منابع خبری ایلنا، در پی شکایت ۱۸۶ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کنف کار برای دریافت معوقات حقوقی خود، این کارخانه از مهرماه سال جاری با حکم قضایی به مزایده گذاشته شد.

بنا بر این گزارش، این واحد صنعتی که از ۳۱ شهریور ماه سال گذشته ورشکسته اعلام شده است توان مالی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران شاغل و بازنشسته همانند سنوات خدمت و حقوق کارگران را نداشت. به همین دلیل ۱۸۶ کارگر بازنشسته این کارخانه با طرح شکایت در دادگاه شهرستان سنگر مجوز فروش اموال کارخانه را گرفتند.

به گفته این منبع خبری، رقم مطالبات بازنشستگان این کارخانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که قرار است با فروش تجهیزات و ماشین آلات کارخانه، این میزان بدهی به کارگران پرداخت شود.

به گفته این کارگر مجموع کارگران این واحد قبل از سال ۹۰،۱۸۶ نفر بودند که به تدریج به بهانه افزایش مشکلات مالی بازنشسته شده‌اند اما هنوز بعد از گذشت چندین سال نتوانسته‌اند حقوق‌شان را دریافت کنند.

این منبع خبری در کارخانه کنف کار با بیان اینکه طلب هر کارگر بازنشسته ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است در ادامه تصریح کرد: بعداز بازنشستگی کارگران کارخانه کنف کار فقط ۶ کارگر با سوابق ۱۲ تا ۱۴ سال سابقه در کارخانه باقی ماند که شرایط بازنشستگی نداشتند. که در ‌‌نهایت بعد از توقیف کارخانه از سوی کارگران بازنشسته، آنان برای بازخرید خدمت و دریافت مستمری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

به گفته وی این ۵ کارگر نیز هر کدام از ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند که هنوز پرداخت نشده است.

این منبع خبری عمده مشکلات کارخانه کنف کار را بعد از خصوصی سازی، مشکلات مدیریتی و مالکیتی کارخانه عنوان کرد و گفت: از سال ۸۴ که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد مالکان آن چندین بار تغییر کرده‌اند بطوری که در ‌‌نهایت کارگران نمی‌دانستند که مالک اصلی کارخانه کیست و باید مطالبات خود را ازچه کسی پیگیر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز