خبرگزاری کار ایران

دلایل اعتصاب دو روزه کارگران:

نگرانی‌های کارگران «بسته بندی پارس» از تعویق حقوق تا خروج کارفرما

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۶۲

کارگران این کارخانه که با قراردادهای یک ماهه مشغول به کارند، همزمان با تعویق یک ماه دستمزد، حق سنوات ۹ ماه سال گذشته و ۶ ماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند. / کارگران طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه(۲۴ و ۲۵ مهر ماه) در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود با خاموش کردن دستگاها، به مدت دو روز تولید را متوقف کرده بودند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه «بسته بندی پارس» واقع در استان قزوین از نگرانی ۷۵ کارگر این واحد تولیدی پس از خروج کارفرما از کشور و پرداخت نشدن حقوق شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، کارگران این کارخانه که با قراردادهای یک ماهه مشغول به کارند، همزمان با تعویق یک ماه دستمزد، حق سنوات ۹ ماه سال گذشته و ۶ ماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس گزارش منابع خبری ایلنا در این کارخانه، کارگران «بسته بندی پارس» هفته گذشته طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه(۲۴ و ۲۵ مهر ماه) در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود با خاموش کردن دستگاها، به مدت دو روز تولید را متوقف کرده بودند که با وعده مسئولان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این اعتصاب موقتا خاتمه یافت.

کارگران این واحد تولیدی همچنین خبر داده‌اند که به دلیل بدهی بانکی کارفرما، بخشی از اموال کارخانه توقیف شده است و به همین دلیل در تیر ماه سال جاری تمامی کارگران به مدت یک ماه به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

کارگران زمان آغاز مشکلات کارخانه را از هنگام خروج مالک اصلی کارخانه از کشور اعلام کرده‌اند و به ایلنا گفته‌اند این کارخانه ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان در آمد دارد اما مسئولان کارخانه مرتبا از کمبود منابع مالی صحبت می‌کنند و می گویند تمامی درآمد کارخانه قانونا به حساب کارفرمای اصلی پرداخت می‌شود.

منابع خبری ما اعلام کرده‌اند که در این واحد تولیدی با ۷۵ نیروی کار اکنون تشکل صنفی کارگران وجود ندارد و در اسفند ماه سال گذشته دو نفر از اعضای شورای اسلامی کار به نامهای «همتی» و «زرآبادی» به همراه ۱۶ کارگر دیگر به دلیل پی گیری مطالبات حقوقی بیش از ۳ ماهه خود و سایر همکارانشان از سوی کارفرما اخراج شده بودند.

به گفته وی، اخراج نمایندگان صنفی کارگران این کارخانه و تعدادی از همکارانمان در آستانه نوروز ۹۳ باعثشد سخت‌تر شدن روند پیگیری مطالبات صنفی کارگران شده است.

همچنین از کارخانه «بسته بندی پارس» گزارش شده است که کارگران در آستانه بازنشستگی نیز در دریافت سنوات پایان خدمت‌شان دچار مشکل شده‌اند بطوری که از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون ۸ کارگر بدون دریافت سنوات بازنشسته شده‌اند و همین تعداد نیز تا پایان سال مشمول بازنشستگی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز