خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران تشریح کرد:

عواقب تعطیلی معدن سنگرود برای ۱۵۰۰ انسان

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۲۶

«چنانچه موضوع تعطیلی معدن زغال سنگ به حقیقت بپیوندد بالغ بر ۳۲۰ کارگر بیکار خواهند شد و براین اساس اگر میانگین افراد خانواده هر کدام از این کارگران را چهار نفر در نظر بگیریم مشکلات معیشتی گریبان‌گیر نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این بخش خواهد شد.»

نماینده کارگران معدن سنگرود(البرز غربی) آخرین امید ۳۲۰ کارگر این معدن برای حفظ کارشان را جلسه آتی مجمع فوق العاده «هیات واگذاری به بخش خصوصی» در روز شنبه(۲۶ مهر ماه) خواند.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کار معدن سنگرود درباره عواقب تعطیلی این معدن برای مردم منطقه به ایلنا گفت: چنانچه موضوع تعطیلی معدن زغال سنگ به حقیقت بپیوندد بالغ بر ۳۲۰ کارگر بیکار خواهند شد و براین اساس اگر میانگین افراد خانواده هر کدام از این کارگران را چهار نفر در نظر بگیریم مشکلات معیشتی گریبان‌گیر نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این بخش خواهد شد.

نماینده صنفی کارگران معدن سنگرود در خاتمه گفت: فراموش نکنیم بالغ بر ۵۰ درصد این افراد که در آستانه بیکاری قرار دارند‌‌‌‌ همان مردمی هستند که بیش از دو دهه قبل در اثر وقوع زلزله رودبار خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند و از این بابت هنوز هم بلاتکلیف هستند و مردم منطقه در گفتگو با هم، تاثیر تعطیلی این معدن را هم‌اندازه زلزله رودبار می‌دانند.

نیک‌پور با اشاره به جلسه آتی هیئت واگذاری، گفت: با توجه به اینکه ابلاغ انحلال شرکت زغالسنگ البرز غربی به دلیل غیر واقعی اتمام ذخایر این معدن و غیر اقتصادی بودن ادامه استخراج در تاریخ ۲۵ آذر سال ۹۲ از سوی هیات واگذاری به بخش خصوصی با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، سازمان خصوصی سازی، اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) انجام شده است در ‌‌نهایت هیات واگذاری قرار است روز شنبه برای بررسی ابطال مصوبه فوق و پرداخت معوقات حقوقی کارگران مجمع فوق العاده برگزار کند.

او با بیان اینکه واگذاری و انحلال جزء‌ اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و این گونه تصمیمات باید در هیات واگذاری اتخاذ شوند، افزود: از زمان ابلاغ این مصوبه، سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) مکلف به اجرای آن شده بود.

به گفته این کارگر معدنچی مسئولان وزارت صنعت و شرکت فولاد درحالی معدن زغال سنگ سنگرود را زیان دیده اعلام کرده‌اند که این معدن سرشار از رگه‌های ذغال سنگ است.

به گفته مسئول شورای اسلامی کار معدن سنگرود، در صورت موافقت حاضرین در مجمع فوق العاده هیات واگذاری، با منتفی شدن موضوع انحلال این واحد معدنی، زمینه احقاق حقوق و اشتغال مجدد و بازنشستگی کارگران مشمول فراهم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز