خبرگزاری کار ایران

۲۱ روز از آغاز اعتراض کارگران «گیلانا» گذشت / اختلاف نظرسهامداران و خریدار درباره قیمت

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۶۱

«منابع کارگری ایلنا می‌گویند سهامداران کارخانه قیمت پیشنهادی کار‌شناسان دادگستری را پذیرفته‌اند اما در مقابل موضع رسمی خریدار هنوز مشخص نیست.»

در بیست و یکمین روز از آغاز اعتراضات صنفی در کارخانه «کاشی گیلانا»، کارگران این واحد صنعتی از موافقت ضمنی سهامداران این کارخانه برای فروش سهام خود خبر می‌دهند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از قرار معلوم در جلسه غیر رسمی که در اداره کل صنایع استان گیلان برگزار شده‌ است، سهامداران کارخانه گیلانا با فروش سهام خود بهقیمتی که از سوی کار‌شناسان دادگستریتعیین شده باشد بصورت تلویحی موافقت کرده‌اند.

کارگران گیلانا همچنین از نامعلوم بودن موضع خریدار کارخانه برای انجام این معامله خبر می‌دهند. بنا بر اطلاع آنان، مدیریت جدید که همزمان خریدار سهام کارخانه نیز محسوب می‌شود، قیمت کار‌شناسی کارخانه را نپذیرفته است.

ظاهرا به تازگی کار‌شناسان دادگستری در ارزیابی خود ارزش کارخانه گیلانا را تا حدود ۴۹ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند اما به باور سهامداران ارزش واقعی کارخانه بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان است و در سوی مقابل خریدار کارخانه معتقد است که با احتساب بدهی‌های مدیریت قبلی و مبالغی که در زمان مدیریت جدید در کارخانه هزینه کرده‌ است، قیمت کارخانه نباید بیش ۲۸ میلیارد تومان باشد.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند با این حال سهامداران کارخانه قیمت پیشنهادی کار‌شناسان دادگستری را پذیرفته‌اند اما در مقابل موضع رسمی خریدار هنوز مشخص نیست.

انتظار می‌رود در جلسه‌ای که روز چهارشنبه(۱۶ مهر) در فرمانداری رودبار برگزار خواهد شدموضع خریدار و کارفرمای فعلی کارخانه کاشی گیلانا اعلام شود.

کارگران کاشی گیلانا به ایلنا گفته‌اند که تصمیم دارند تا مشخص شدن نتیجه جلسه فردا همچنان به تجمعات اعتراضی خود در داخل کارخانه ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز