خبرگزاری کار ایران

پس از ترک تهران:

حقوق تیرماه کارگران معدن سنگرود سرانجام پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۹۰

«پس از بازگشت کارگران معترض معدن سنگرود از تهران بالاخره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیر عامل معدن سنگرود را مکلف به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان از مجموع سه ماه حقوق معوقه کارگران کرد.»

بخشی از مطالبات حقوقی کارگران معدن زغال سنگ سنگرود(البرز غربی) در استان گیلان که مربوط به حقوق تیرماه می‌شد سرانجام پرداخت شد.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس نهاد صنفی کارگران معدن سنگرود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پس از بازگشت کارگران معترض معدن سنگرود از تهران بالاخره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیر عامل معدن سنگرود را مکلف به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان از مجموع سه ماه حقوق معوقه کارگران کرد.

او گفت: در مجموع ۳۲۱ کارگر معدن سنگرود سه ماه از حقوق ماهای تیر، مرداد و شهریور را دریافت نکرده بودند که اکنون حقوق تیرماه تسویه شده و دو ماه از معوقات حقوقی کارگران باقی مانده است.

رئیس شورای اسلامی کارگران معدن سنگرود دلیل اعتراضات کارگران این معدن را بی‌توجهی کارفرما به پرداخت معوقات حقوقی کارگران و انحلال غیر قانونی معدن دانست و درباره وضعیت انحلال معدن سنگرود اظهار داشت: به نظر می‌رسد پس از پرداخت حقوق، موضوع لغو انحلال معدن نیز در روزهای آینده اعلام شود.

نیک‌پور با بیان اینکه نمایندگان کارگران معدن سنگرود صبح روز پنج شنبه(۱۰ مهر) با معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیر حراست این مجموعه و معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در تهران تشکیل جلسه دادند افزود: طرفین در این جلسه تصمیم گرفته‌اند مذاکرات را روز دوشنبه - بعد از تعطیلات عید قربان - از سر بگیرند.

او گفت: سازمان تامین اجتماعی از ما خواسته است روز دوشنبه اسامی کارگران این واحد تولیدی را همراه با سوابق و سایر اسناد بیمه‌ای‌شان برای بررسی وضعیت بازنشستگی به این سازمان تحویل دهیم.

به گفته نماینده کارگران، وزارت خانه‌های اقتصاد و کار و همچنین سازمانهای خصوصی سازی، توسعه معادن و تامین اجتماعی موافقت خود را در حضور کارگران درباره لغو انحلال معدن سنگرود اعلام کرده است.

گفتنی است ۲۸۰ نفز از کارگران معدن سنگرود پس از اقامت چهار روزه در تهران روز چهارشنبه(۸ مهر) بعد از برگزاری تجمعاتی اعتراضی در مقابل وزارت کار، سازمان توسعه و نوسازی معادن و مجلس به شهرشان بازگشته‌اند و اکنون نمایندگان آنان برای پی‌گیری مذاکرات در تهران حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز