خبرگزاری کار ایران

این بار مقابل سازمان توسعه معادن؛

دومین تجمع اعتراضی کارگران زغال‌سنگ سنگرود در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۹۷

«حدود ۲۸۰ کارگر معدن زغال سنگ سنگرود(معدن البرز غربی) که از گیلان به پایتخت آمده‌اند، صبح امروز(دوشنبه ۷ مهر) برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و نامشخص بودن وضعیت معدن مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجمع کردند.»

حدود ۲۸۰ کارگر معدن زغال سنگ سنگرود(معدن البرز غربی) که از گیلان به پایتخت آمده‌اند، صبح امروز(دوشنبه ۷ مهر) برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و نامشخص بودن وضعیت معدن مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجمع کردند.

«مرتضی نیک‌پور» از نمایندگان کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تجمع اعتراضی کارگران زغال سنگ سنگرود در تهران در حالی وارد دومین روز شده است که روز گذشته نیز حدود ۱۵۰ کارگر برای تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند، که آن تجمع نهایتا با وعده پیگیری «کریم یاوری»، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خاتمه یافت.

این کارگر بابیان اینکه او و سایر همکارانش نسبت به وعده مسئولان وزارت کار امیدوار هستند، افزود: بدون شک همه کارگران زغال سنگ سنگرود که از دیروز در تهران حضور دارند، منتظر پاسخ موافق مسئولان خواهند بود.

به گفته وی، شب گذشته ۱۳۰ نفر از کارگران معدن سنگرود به سایر همکارانشان در تهران ملحق شده‌اند.

وی با تاکید بر اهداف صنفی کارگران در طول مدت اقامت در تهران، گفت: کارگران زغال سنگ سنگرود پیش از سفر به تهران هفت روز متوالی با دست کشیدن از کار روزانه مقابل ساختمان اداری تجمع اعتراضی داشتند اما با بی‌تفاوتی مدیر عامل معدن ناچار شدیم اعتراض صنفی خود را به تهران انتقال دهیم.

او گفت: کارگران معدن زغال سنگ سنگرود به وعدهای دولت در زمینه متوقف کردن موضوع انحلال معدن تا پایان سال ۹۵ اعتماد کرده بودند اما متاسفانه بعد ازگذشت حدود ۹ ماه، تا این لحظه این موضوع قانونا مورد موافقت مسئولان وزارت صنایع و اقتصاد قرار نگرفته است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران سنگرود حاضر در تهران خواهان پیگیری برای وصول مطالبات خود و همکارانشان هستند، افزود: آنان علاوه برتوقف انحلال معدن، خواستار پرداخت منظم دستمزد و حقوق سه ماهه تیر، مرداد و شهریور سال جاری هستند.

به گفته این کارگر، ۲۸۰ کارگر این معدن شب‌ گذشته را در یکی ازخوابگاهای کارگری خانه کارگر در تهران سپری کردند و امروز نیز منتظر پاسخ مسئولان سازمان توسعه معادن کشور(ایمیدرو) هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز