خبرگزاری کار ایران

تصویر تجمع مقابل وزارت کار؛

کارگران معدن سنگرود برای ادامه اعتراض به تهران آمدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۵۵

«در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به شش روز اعتراض صنفی آرام تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان برسانیم.»

حدود ۱۵۰ نفر از کارگران معدن سنگرود(البرز غربی) در ششمین روز از شروع اعتراض صنفی‌‌شان ظهر امروز(۶مهر) با سفر به تهران در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای کارگری معدن زغال سنگ سنگرود در تشریح علت اعتراض امروز کارگران به ایلنا گفت: امروز، در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به شش روز اعتراض صنفی آرام تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان برسانیم.

نماینده کارگران دلیل اعتراض کارگران را بلاتکلیفی در موضوع انحلال معدن و پرداخت نشدن حقوق طی سه ماه اخیر اعلام کرد و توضیح داد: لغو نشدن موضوع انحلال شرکت زغال سنگ البرز غربی با وجود تعهدات قبلی به کارگران و همچنین تعویق ۳ ماه پرداخت حقوق، موجب تشدید اعتراضات کارگری شده است.

او گفت: در چند روزی که در محوطه معدن زغال سنگ سنگرود اجتماع صنفی انجام داده بودیم هیچ مسئولی پی گیر مطالباتمان نبود به همین جهت امروز راهی تهران شدیم تا صدایمان را از نزدیک به گوش مسئولان برسانیم.

به گفته وی، مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب تشدید اعتراض کارگران این واحد شده مشخص نشدن موضوع انحلال معدن است.

او گفت: مقدمات انحلال معدن زغال سنگ سنگرود، در ۹ آذرماه سال گذشته به بهانه زیان‌ده بودن استخراج زغال‌سنگ‌ در این معدن انجام شد که از آن موقع با مخالفت کارگران روبرو شد که در ‌‌نهایت با پی گیری وزارت کار قرار شد موضوع انحلال تا پایان سال ۹۵ به تعویق بیافتد که تا امروز خبری از موافقت مسئولان وزارت خانه اقتصاد و صنعت و معدن و سازمان ایمیدرو نشده است.

نیک‌پور در ادامه درباره مسئولیت وزارت کار گفت: در جلسه روز ۳۱ خرداد ماه که میان نمایندگان کارگران و کافرما و نماینده مردم رودبار در مجلس در حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه به امضا رسید، کارفرما مکلف شده بود تا سال ۹۵ موضوع انحلال شرکت زغال سنگ البرز غربی را به تعویق بیاندازد.

وی همچنین تصریح کرد: پیرو نامه وزارت کار، شورای تامین استان گیلان در تاریخ ۲۵ تیر ماه، طی مصوبه شماره ۲۸۰۴ / م / ۲۲۸ از سه وزیر اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن و کار و همچنین رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه معادن خواسته بود با موضوع لغو انحلال این واحد معدنی تا پایان سال ۹۵ موافقت کنند که تا به امروز بجز موافقت وزارت کار سایر وزارت خانه‌ها و سازمانهای مرتبط به آن پاسخ نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز