خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تاخیر ۵ ماه حقوق:

کارگران قطار شهری اهواز برای دومین روز متوالی تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۱۳

«بیش از ۱۵۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز صبح امروز برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی کارگاه قطار شهری تجمع کردند.»

بیش از ۱۵۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز صبح امروز(سه شنبه ۱ مهر) برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی کارگاه قطار شهری تجمع کردند. تجمع کنندگان به تعویق ۵ ماهه حقوق معترض‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۹۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز از ابتدای اردبیهشت امسال حقوق نگرفته‌اند. شرکت پیمانکاری کیسون به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» می‌خواند، از پرداخت حقوق کارگران در ماه‌های گذشته خودداری کرده است.

کارگران این مجموعه پیش‌تر دربهمن ماه سال ۹۱،آذر ماه پارسالوخرداد سال جاریدر اعتراض به تعویق چندین ماهه حقوقشان تجمع کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شرکت پیمانکاری کیسون در پایان هر یک از تجمعات یاد شده، شماری از کارگران فعال در این اعتراضات صنفی را به بهانه‌های غیر صنفی اخراج کرده است.

یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفته است: در آخرین تجمع اعتراضی کارگران کیسون که برای ۵ روز متوالی در خرداد ماه امسال صورت گرفت، ۴ نفر از کارگران که پیگیر مطالبات صنفی خود و همکاران‌شان بودند، به بهانه‌های مختلف و عموما غیر صنفی اخراج شدند.

«عباس هلاگویی»، مدیر عامل قطار شهری اهواز پیش‌تر به ایلنا گفته بود شرکت پیمانکاری کیسون به تعهداتش در اجرای پروژه قطار شهری اهواز عمل نکرده و قطار شهری به عنوان کارفرما از عملکرد این شرکت ناراضی است.

او در ادامه مدعی شده بود: قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت پیمانکاری کیسون در دولت گذشته به گونه‌ای بسته شده است که خارج کردن این شرکت از اجرای پروژه قطار شهری به راحتی امکان پذیر نیست.

هلاکویی در عین حال تاکید کرده بود: این شرکت موظف به تکمیل ۲۳ کیلومتر از قطار شهری اهواز در مدت ۴ سال بوده است اما تا به امروز که شش سال از آغاز پروژه قطار شهری می‌گذرد، این شرکت تنها توانسته است ۳۰ درصد از پروژه را عملی کند.

مدیر عامل قطار شهری اهواز همچنین به مشارکت شرکت پیمانکاری کیسون در بیشتر مناقصه‌های کشور از جمله اجرای پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرده بود و این مشارکت را با این همه بدحسابی تعجب برانگیز خوانده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز