خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه در تامین اجتماعی منجیل:

کارخانه گیلانا ۳۰ ماه حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۰۴

«با توجه به وضعیت بیمه‌ای کارگران کاشی گیلانا هم اکنون محدودیتی از بابت تمدید اعتبار دفترچه بیمه این کارگران وجود ندارد اما در مقابل چنانچه این کارگران بخواهند برای تعویض دفترچه خود اقدام کنند به دلیل ساختاری که در سامانه صدور دفترچه وجود دارد امکان تعویض دفترچه این کارگران وجود ندارد».

در حالی که اعتراضات صنفی کارگران کاشی گیلاناوارد هفتمین روز خود شده است، یک مقام مطلع در تامین اجتماعی شهرستان منجیل از پرداخت نشدن نزدیک به ۳۰ ماه حق بیمه کارگران این واحد صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا این مقام مسئول در اداره تامین اجتماعی شهرستان منجیل درباره وضعیت بیمه‌ای ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا گفت: با توجه به وضعیت بیمه‌ای کارگران کاشی گیلانا هم اکنون محدودیتی از بابت تمدید اعتبار دفترچه بیمه این کارگران نیست اما در مقابل چنانچه این کارگران بخواهند برای تعویض دفترچه خود اقدام کنند به دلیل ساختار سامانه صدور دفترچه؛ امکان تعویض دفترچه این کارگران وجود ندارد.

وی در عین حال از بروز مشکل برقراری مستمری بازنشستگی برای آن گروه از کارگران کاشی گیلانا خبر داد که حق بیمه مربوط به ایام اشتغال آن‌ها هنوز توسط کارفرما پرداخت نشده است.

به گفته این مقام مسئول در تامین اجتماعی منجیل؛ تا پیش از شروع سال ۹۳ مدیریت قبلی کاشی گیلانا حدود ۲ سال بابت حقوق بیمه پرداخت نشده کارگران به تامین اجتماعی بدهکار بود و مدیریت جدید هم اگر چه چند ماهی است که در کارخانه مستقر شده است اما تاکنون بابت پرداخت شدن معوقات بیمه‌ای سال ۹۳ کارگران هیچ اقدامی نکرده است.

وی بابیان اینکه شرایط پیش آمده در کارخانه کاشی گیلانا باعثشده است تا سازمان تامین اجتماعی حداقل بابت مطالبات نیمه نخست سال جاری ناخواسته به کارفرمای این واحد تولیدی استمهال بدهد، گفت: واقعیت این است که نه مدیریت سابق و نه مدیریت جدید هیچکدام تا به امروز برای مذاکره و چانه‌زنی به تامین اجتماعی منجیل نیامده‌اند.

این مقام آگاه بابیان اینکه حتی مدیریت وقت این کارخانه در سال گذشته از فرصتی که بابت بخشودگی جرایم بیمه‌ای تعیین شده بود استفاده نکرد، گفت: در چنین شرایطی طبیعی است که انعطاف سازمان تامین اجتماعی حد و مرز معینی دارد بطوری که سازمان در رابطه با وصول مطالبات معوقه خود از کارخانه کاشی گیلانا از مدتی قبل با حکم دادگاه اموال کارخانه را توقیف کرده است.

این مقام آگاه بابیان اینکه پیش از سازمان تامین اجتماعی نیز بانک مسکن بابت بازپرداخت نشدن تسهیلات اعتباری که توسط مدیران و سهامداران وقت این واحد صنعتی دریافت شده بود اقدام به توقیف بخشی از اموال کارخانه کاشی گیلانا کرده است، افزود: در حال حاضر به دلیل فعال بودن کارخانه تمامی اموال توقیف شده کارخانه کاشی گیلانا در فرآیند تولید مورد استفاده کارگران قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه به دلیل بدحسابی کارفرمای این واحد صنعتی شرایط کنونی برای دسترسی کارگران شاغل و بازنشسته گیلانا به خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی در بد‌ترین حالت ممکن قرار دارد، گفت: واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی هم به دلیل مشکلات مالی تحمیل شده با محدودیت‌هایی مواجه است و در شرایط کنونی باید منافع کل خانواده تامین اجتماعی را در نظر بگیرد.

به باور این مقام آگاه نبود نظارت بر عملکرد مالی مدیریت و سهامداران وقت کارخانه کاشی گیلانا باعثشده تا معلوم نشود اعتباراتی که در سنوات گذشته بابت توسعه این واحد صنعتی اختصاص یافته بود چگونه و به چه نحوی هزینه شده است.

وی در پایان این گفتگو افزود: مادامی که قانون مشخصی برای روشن شدن عملکرد اقتصادی مدیران واحدهای صنعتی وجود نداشته باشد این کارگران هستند که بابت عملکرد نادرست کارفرمایان خود برای دریافت حقوق قانونی با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز