خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به ۳ ماه تعویق حقوق و یک سال بیمه:

کارگران «نورد و لوله صفا» در محوطه کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۱۶

«پرداخت نشدن بیش از یک سال حق بیمه کارگران در کنار به تاخیر افتادن پرداخت سه ماه مزد، خانواده‌های آن‌ها را با گرفتاری‌های مالی و بیمه‌ای متعدد روبرو کرده است. / در پی تجمع امروز مدیریت به کارگران وعده‌ داد که تا پایان هفته حقوق خردادماه را پرداخت خواهد کرد.»

کارگران کارخانه «نورد و لوله صفا» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود صبح امروز در محوطه کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به ایلنا گفت: در این واحد صنعتی نزدیک به هزار کارگر مشغول به کارند که دستمزد ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه او و دیگر همکارنش با قرادادهای یک ساله مشغول به کارند، در تشریح مشکلات بیمه‌ای کارگران توضیح داد: کافرمای این واحد صنعتی بابت حق‌بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است بطوری کهحق بیمه مربوط به خرداد ماه سال گذشته کارگران حدود ۲ هفته پیش به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

این کارگر بابیان اینکه پرداخت نشدن بیش از یک سال حق بیمه کارگران در کنار به تاخیر افتادن پرداخت سه ماه مزد، خانواده‌های آن‌ها را با گرفتاری‌های مالی و بیمه‌ای متعدد روبرو کرده است، افزود: در پی تجمع صبح امروز مدیریت کارخانه به کارگران وعده‌داد که تا پایان هفته حقوق خردادماه را پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین به نقل از مدیریت این مجموعه صنعتی در مورد پرداخت حق بیمه معوقه کارگران نورد و لوله صفا گفت: در این مورد طبق توافقی که با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است پرداخت معوقات بیمه‌ای قسط بندی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بدحسابی کارفرما تا این لحظه هزینه‌های زیادی را متوجه خانواده‌های کارگران این واحد صنعتی کرده است کارگران نسبت به عملی شدن وعده‌های مدیریت کارخانه چندان خوشبین نیستند.

این کارگر کارخانه نورد و لوله صفا در تشریح دلایل بدبینی خود و دیگر همکارانش به تحقق وعده‌های مدیریت کارخانه یادآور شد: به دنبال شدت گرفتن مشکلات مالی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ نفر از کارگران کارخانه لوله و نورد صفا ترجیح دادند که تسویه حساب کنند اما با این حال هنوز موفق به دریافت حقوق پایان کار خود نیز نشده‌اند.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز