خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

کارگران بازنشسته «ایران برک» مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۰۶

«۱۵ نفر از کارگران باسابقه ایران برک که از ۷ ماه پیش از این واحد بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را از کارفرما دریافت کنند. / مجموع کارگران شاغل در این واحد حدود ۱۷۰ نفر است که به مرور در حال بازنشسته شدن هستند.»

صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته کارخانه «ایران برک» رشت در اعتراض به عدم دریافت سنوات پایان خدمت خود بعد از گذشت ۷ ماه از بازنشستگی، در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

نماینده کارگران معترض با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۱۵ نفر از کارگران باسابقه ایران برک که از ۷ ماه پیش از این واحد بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را از کارفرما دریافت کنند.

او میزان مطالبات هر یک از کارگران را از ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: پیش از این ۳۰ کارگری که زودتر از ما بازنشسته شده بودند نیز در دریافت سنوات خود با کارفرما دچار مشکل شده بودند که کارفرما به جای پول نقد به هر یک از آن‌ها مطابق با سوابق خدمت‌شان چک داده است.

به گفته نماینده کارگران بازنشسته، مجموع کارگران شاغل در این واحد حدود ۱۷۰ نفر است که به مرور در حال بازنشسته شدن هستند.

او در ادامه با بیان اینکه پیش از این هر کدام از کارگران بازنشسته حدود ۲ میلیون تومان از حقوق دوران اشتغال‌شان را طلب داشتند اظهار داشت: کارگران بازنشسته با پی گیری‌های زیاد در ‌‌‌نهایت توانستند ۴ ماه پیش معوقات حقوقی خود را دریافت کنند.

پور رفیع در بخش دیگری از سخنان خود درباره مطالبات معوقه کارگران شاغل کارخانه ایران برک تصریح کرد: حدود ۱۷۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی ۶ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

او در این زمینه اضافه کرد: معوقات حقوق کارگران مربوط می‌شود به یک ماه اسفند ماه سال ۹۲ به همراه ۵ ماه حقوق سال جاری.

به گفته وی، کارفرمای این کارخانه بابت بیمه‌ کارگران به تامین اجتماعی نیز بدهکار است که این بدهی در آینده مشکلاتی را برای بازنشسته شدن کارگران به وجود خواهد آورد.

او در خاتمه مشکلات مالی کارخانه را ناشی از واردات بی‌رویه محصولات خارجی دانست و گفت: این کارخانه در حالی با مشکلات مالی روبروست که انبارهای آن مملو از پارچه‌های باکیفیت ایرانی است و توان فروش محصولات خود را در قبال محصولات بی‌کیفیت و ارزان خارجی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز