خبرگزاری کار ایران

صبح امروز مقابل ساختمان فرمانداری بروجرد:

کارگران سامان کاشی در اعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۰۶

«مطالبات کارگران به ۳ حقوق و بیمه در ماههای خرداد، تیر و مرداد سال جاری مربوط می‌شود. / ترک کار ۱۷ کارگر از سوی اداره تامین اجتماعی به کارفرما ابلاغ شده اما کارفرما مشکلات بیمه‌ای این تعداد کارگر را برای بازنشسته شدن برطرف نمی‌کند.»

صبح امروز حدود ۸۰ کارگر کارخانه سامان کاشی در شهرستان بروجرد در اعتراض به تعویق ۳ماه حقوق و بیمه مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

«عباس محمدی» نماینده کارگران سامان کاشی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه سامان کاشی حدود ۴۰۰ کارگر دارد که صبح امروز(۱۵ شهریور ماه) ۸۰ نفر از آنان با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان بروجرد خواستار دریافت مطالباتشان شدند.

او با بیان اینکه این تعداد کارگر از شهریور مهاه سال گذشته در شرف بازنشسته شدن قرار داشتند، افزود: موضوع بازنشستگی کارگران کارخانه سامان کاشی برای کارفرما اهمیتی ندارد به همین دلیل علاوه بر آنکه حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کند، سهم بیمه ۴ درصدی‌اش را نیز برای بازنشسته شدن این کارگران به تامین اجتماعی واریز نمی‌کند.

نماینده کارگران بابیان اینکه مطالبات کارگران به ۳ حقوق و بیمه در ماههای خرداد، تیر و مرداد سال جاری مربوط می‌شود، در ادامه اظهار داشت: ترک کار ۱۷ کارگر از سوی اداره تامین اجتماعی به کارفرما ابلاغ شده اما کارفرما مشکلات بیمه‌ای این تعداد کارگر را برای بازنشسته شدن برطرف نمی‌کند.

محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی بیش از ۴۰۰ کارگر به تبع تعویق ۳ ماه حقوق، افزود: با آنکه مسئولان استانی به مشکلات کارگران کارخانه سامان کاشی واقف هستند اما اگر امروز هم به خواسته کارگران اهمیتی داده نشود ناچار خواهیم بود برای احقاق حقوق صنفی خود به تجمعاتمان ادامه بدهیم.

بی توجه‌ای به مطالبات، خشم کارگران را برانگیختهاست
در این رابطه «محمد گودرزی» دبیر خانه کارگر شهرستان بروجرد دلیل اعتراض کارگران را به تعویق افتادن حقوق، بیمه و سنوات خدمت کارگران دانست.

به گفته این فعال کارگری، بی‌توجه‌ای کارفرمای سامان کاشی به معوقات بیمه‌ای کارگران مانع بازنشسته شدن حدود ۸۰ کارگر با سوابق بیش از ۲۱ سال شده و این موضوع خشم کارگران را برانگیخته است.

گودرزی با انتقاد از مسئولان این کارخانه به سبب ایجاد جو نارضایتی بین کارگران اظهار داشت: طبق گفته کارگران، این کارخانه مشکلی در روند تولید و فروش محصولات خود ندارد اما کارفرما به بهانه‌های متعدد در پرداخت بدهی‌های خود به کارگران و سایر طلبکاران از جمله سازمان تامین اجتماعی سر باز می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز