خبرگزاری کار ایران

دو هزار کارگر شهرداری بروجرد دو ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۴۹

«در حال حاضر با رکود ۸۰ درصدی ساخت وساز‌ها منابع درامدی شهرداری بروجرد بشدت کم شده است. / تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بارها اتفاق افتاده است.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران در بروجرد اعلام کرد: حدود دو هزار کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری بروجرد دو ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«محمد گودرزی» دبیر خانه کارگر شهرستان بروجرد با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از مجموع دو هزار کارگر شهرداری بروجرد حدود هزار نفر با نظارت شهرداری تحت مسئولیت شرکتهای پیمانکاری مشغول بکارند.

گودرزی در ادامه اضافه کرد: در سالهای اخیر کاهش درآمد شهرداری‌ها باعثشده است این نهاد نتواند به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران را پرداخت کند و به همین دلیلتاخیر در پرداخت حقوق کارگران بارها اتفاق افتاده است.

به گفته وی،در آمد ماهانه شهرداری بروجرد حدود ۷۰۰ میلیون تومان است در حالیکه هزینه‌های جاری شهرداری در طول یک ماه حتی تا به ۴ میلیارد تومان هم می‌رسد.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها از جمله موسسات عمومی و غیر دولتی‌اند که هزینه‌های جاری و عمرانی خود را از محل درآمدهای وصولی از شهروندان، موسسات، کارخانجات و عوارض دریافتی از ساخت و سازهای سطح شهرتامین می‌کنند، اظهار داشت:در حال حاضر با رکود ۸۰ درصدی ساخت وساز‌ها منابع درامدی شهرداری بروجرد بشدت کم شده است.

دبیرخانه کارگر بروجرد با «غیر انسانی» توصیف کردن تأخیر دوماهه پرداخت حقوق این کارگران که در شرایط سخت کار می‌کنند، گفت: متاسفانه تا به امروز توجه‌ای به مشکلات این کارگران نشده است.

این فعال کارگری با اشاره به بدهی بیمه‌ای شهرداری بروجرد بابت بیمه کارگران به تامین اجتماعی، در خاتمه افزود: انتظار داریم مسئولان شهر به ویژه شورای شهر بروجرد، نظارت خود را بر مسئولان شهرداری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس با شهردار بروجرد تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز