خبرگزاری کار ایران

به دنبال اجتماع صبح امروز صورت گرفت:

شهرداری دو مطالبه صنفی کارگران معترض را پذیرفت / مخالفت با لغو پیمانکاری

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۴۶

«مسئولان سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران با خواسته‌های کارگران معترض مبنی بر تامین امنیت شغلی آن‌ها موافقت کردند اما راضی به لغو قرارداد پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران نشدند.»

کارگران معترض سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران از موافقت مسئولان این سازمان با تامین بخشی از خواسته‌های صنفی خود خبر دادند.

یکی از کارگران معترض سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در جلسه مذاکره‌ای که از حوالی ظهر امروز با حضور رئیس و جمعی از کارگران این سازمان برگزار شد،مسئولان سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران با خواسته‌های کارگران معترض مبنی بر تامین امنیت شغلی آن‌ها موافقت کردند اما راضی به لغو قرارداد پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران نشدند.

به گفته این کارگر شهرداری؛ براساس توافقاتی که در این جلسه انجام شده است، قرار است متن قراردادهای پیمانکاری جدید بصورت یکساله تنظیم شود و مبلغ دستمزدی که کارگران پیش از این از سازمان پایانه‌ها دریافت می‌کردند در قرارداد پیمانی نیز بدون تغییر باقی بماند.

وی یادآور شد: به دنبال تصمیم اخیر مسئولان این سازمانقرار بودتا حدود ۱۵۰ نفر از کارگران نگهبانی و حفاظت فیزیکی شاغل در پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران با امضاء قراردادی ۸۹ روزه به استخدام یک شرکت‌ پیمانکاری تامین نیروی انسانی درآیند که مسلئه باعثتشویش او و همکارانش شده بود.

به گفته این کارگر پایین بودن میزان دستمزدهایی که در قرارداد ۸۹ روزه پیمانکار تعیین شده بود از دیگر دلایل اعتراض صنفی کارگران و تجمع در مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز