خبرگزاری کار ایران

به دلیل اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل؛

کارگران هفت‌تپه دست به اعتراض صنفی‌ زدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۹۶

جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل صبح امروز در محوطه کارخانه اعتراض صنفی کردند.

جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل صبح امروز در محوطه کارخانه اعتراض صنفی کردند.

در این زمینه یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه به ایلنا گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی کارخانه کار می‌کنند خواستاراجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

وی با بیان اینکه اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه از ۶ روز گذشته آغاز شده است، افزود: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران نیشکر هفت تپه از اسفند سال ۸۸ از سوی وزارت کار ابلاغ شده است اما کارفرما به دلیل داشتن بار مالی آن را عملی نمی کند.

او تعداد کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را حدود هزار کارگر ذکر کرد و در مورد سایر مشکلات کارگران گفت: یکی دیگر از مشکلات کارگران نی شکرهفت تپه بی توجه ای کارفرما در پیگیری مطالبات کارگران است.

این کارگر با بیان اینکه کارفرما چندین سال است به کارگران تنها وعده می‌دهد، افزود: اعضای هیئت مدیره کشت و صنعت هفت تپه ظاهرا فرصت حضور در جمع کارگران ندارند و بنابراین در شش روز گذشته تنها مدیرعامل کارخانه بود که چند نوبت سعی کرد تا ایراد سخنرانی به اعتراض کارگران خاتمه دهد.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معوقات حقوقی کارگران نیشکر هفت تپه، مدعی شد: حقوق کارگران نی شکر هفت تپه هر ماه با یک ماه تاخیر پرداخت می شود.

وی همچنین در ادامه مشکلات صنفی کارگران این مجموعه به مسئله بیمه تکمیلی کارگران نی شکر هفت اشاره کرد و مدعی شد که در رابطه با استفاده برخی از کارگران از خدمات بیمه تکمیلی مشکلاتی از بابت تامین اعتبار به وجود آمده است.

این کارگر که در خاتمه اظهار داشت: که کارگران تنها خواهان توجه کارفرما به مطالبات صنفی آنها هستند.

بی توجهی کارفرما به خواسته کارگران عامل تجمع است

در این رابطه آقای «آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر استان خوزستان ضمن تایید اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه از چند روز گذشته، دلیل اعتراض این کارگران را بی توجه ای کارفرمای کارخانه در عملی کردن بخش از مطالبات کارگران دانست.

او گفت: عملی نشدن اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یکی از خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه است که روزهای اخیر با بی توجه ای کارفرما به خواسته شان، منجر به اعتراض صنفی کارگران شده است.

به گفته این فعال کارگری اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل وسایر مسئولان استانی باید برای پی گیری مشکلات کارگران هفت تپه در جمع آنان حاضر شوند تا از نزدیک بتوانند صدای کارگران را بشنوند وبه مشکلات انان رسیدگی کنند.

گفتنی است پی گیری خبر نگار ایلنا برای شندین پاسخ مسئولان کارخانه نیشکر هفت تپه همانند شورای اسلامی کار، مدیر عامل، مدیر اداری و… تا لحظه ارسال خبر بی نتیجه ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز