خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن مجلس رخ داد:

تذکر نمایده یزد در مورد اعتصاب کارگران معدن بافق

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۲۸۰

هم‌اکنون ۲۳ روز از اعتصاب صنفی ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران و مهندسان شرکت سنگ آهن مرکزی در شهرستان بافق می‌گذرد که قطعا این موضوع تأثیر منفی در اقتصاد کشور دارد.

نماینده یزد و صدوق در مجلس تأکید کرد: اعتراض ۵ هزار نفر از کارگران و مهندسان شرکت سنگ‌آهن مرکزی قطعا تأثیر منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس، در تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به مسئولان دولتی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۳ روز از اعتصاب صنفی ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران و مهندسان شرکت سنگ آهن مرکزی در شهرستان بافق می‌گذرد که قطعا این موضوع تأثیر منفی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: شهر محروم بافق دارای این شرکت بهره‌بردار از سنگ آهن است که این شرکت به مدت ۵۰ سال خوراک کارخانه‌های فولاد کشور را تامین کرده است، با این شرایط ذخایر سنگ آهن این دو معدن در سال آینده به پایان می‌رسد، در این صورت به علت نبود زیرساخت‌های لازم و صنایع جوان معدنی و صنایع دیگر و مجاورت با کویر، این منطقه دچار شرایط بدی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در مدت گذشته طی صورتجلسات متعدد، تعهد ایجاد صنایع جوان معدنی و توسعه عمران شهرستان هنوز به صورت مکتوب باقی مانده است، از سوی دیگر با وجود مشکلات، بخشی از این شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد و فولاد خوزستان واگذار شده و هیچ‌گونه سهمی برای محرومیت‌زدایی منطقه اختصاص داده نشده است.

جوکار در پایان تصریح کرد: انتظار این است که دولت با رویکرد امیدبخش و رعایت حقوق مردم بافق، سهمی از شرکت مذکور را برای مردم اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز