خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان:

طرح طبقه بندی مشاغل کارگران در پلی اکریل بازنگری شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۶۱

خرمی خواستار بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه پلی اکریل اصفهان شد و تاکید کرد از ۲۷ سال پیش تاکنون طبقه بندی مشاغل کارگران در این واحد تولیدی تغییری نکرده است.

دبیر شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان گفت بدهی کارفرمای این واحد تولیدی به سازمان تامین اجتماعی به بی‌اعتباری دفترچه‌های بیمه کارگران منجر شده است.

«علیرضا خرمی» در این باره به ایلنا گفت: در حالی که سهم حق بیمه از حقوق ماهانه کارگران پلی اکریل اصفهان کم می‌شود، دفترچه‌ بیمه تامین اجتماعی آنان اعتبار ندارد.

وی با اشاره به رقم بالای بدهی مدیرعامل پلی اکریل اصفهان به سازمان تامین اجتماعی، افزود: کارگران در استفاده از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به مشکل خورده‌اند و ماه هاست هزینه‌های درمان بر عهده خودشان قرار گرفته در حالی که حق بیمه‌شان را پرداخته و می پردازند.

این فعال صنفی با اشاره به قرارداد پلی اکریل اصفهان با بیمه‌ سینا برای پوشش بیمه تکمیلی کارگران، تصریح کرد: وضعیت بیمه تکمیلی کارگران پلی اکریل اصفهان نیز مشابه بیمه تامین اجتماعی آنان است و این شرکت بیمه‌ای به دلیل بدهی کارفرما، خدماتی به کارگران ارائه نمی‌کند.

خرمی در ادامه خواستار بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه پلی اکریل اصفهان شد و تاکید کرد از ۲۷ سال پیش تاکنون طبقه بندی مشاغل کارگران در این واحد تولیدی تغییری نکرده است.

وی با اشاره به نامه‌ای که شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان با موضوع بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل به معاون روابط کار وزیر کار نوشته است، ابراز امیدواری کرد این وزارتخانه اقدام موثری در این باره انجام دهد.

دبیر شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان در پایان ضمن انتقاد از ضعف مدیریت این کارخانه اظهار کرد: کارگران پلی اکریل به دلیل ضعف مدیریت و بدهی‌های بالای این کارخانه تحت فشار معیشتی و در مضیقه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز