خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران پروفیل ساوه در واکنش به تعویق ۵ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۹۹

از صبح امروز شنبه حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل به نمایندگی از ۱۱۰۰ کارگر در اعتراض به پنج ماه ماه حقوق معوقه در محل کار خود اجتماع کردند / به گفته مسئولان این واحد تولیدی حقوق عقب افتاده کارگران کارخانه پروفیل ساوه را ناچیز است و اتفاق خاصی در این واحد تولیدی نیفتاده است.

یکی از کارگران کارخانه «پروفیل ساوه» از اعتراض صنفی حدود ۲۰۰ نفر از کارگران این کارخانه در واکنش به تعویق ۵ ماه حقوق، خبر داد.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت به ایلنا گفت: دلیل اعتراض کارگران پروفیل ساوه بی‌توجه‌ای کارفرما به تعویق بیش از ۵ ماه حقوق است که مشکلات زیادی را برای کارگران ایجاد کرده است.

او گفت: از صبح امروز شنبه(سوم خردادماه) حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل به نمایندگی از ۱۱۰۰ کارگر در اعتراض به پنج ماه ماه حقوق معوقه در محل کار خود اجتماع کردند.

این کارگر اضافه کرد: کارفرما، از دی ماه سال گذشته تاکنون بابت مزد و عیدی و پاداش پایان سال به کارگران بدهکار است.

وی در خصوص سایر مشکلاتی کارگران در خصوص کاهش حق شیف اظهار داشت: ۵/۲۲ درصد از پایه حقوق هر کارگر به عنوان پایه حقوق هر ماه در فیش حقوقی کارگران منظور می‌شود اما این وضعیت چندین ماه است که تغییر کرده وفقط ۱۰ درصد از پایه حقوق به عنوان حق شیف به کارگران پرداخت می‌شود. در ضمن کارفرما ایام تعطیلات حق شیفت به کارگران نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت نامناسب غذای کارخانه اشاره کرد وگفت: وضعیت غذای کارخانه به نسبت گذشته بسیار بی‌کیفیت شده است.

گفتنی است کارخانه‌های نورد پروفیل ساوه در شهرستان ساوه قرار دارد که مجموعا بیش از ۱هزارو ۱۰۰ کارگر در آن‌ مشغول بکار است.

توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «جمشیدی» مسئول روابط عمومی گروه صنعتی «صفا» حقوق عقب افتاده کارگران کارخانه پروفیل ساوه را ناچیز خواند و گفت: مورد خاصی در کارخانه رخ نداده و کارگران هم اکنون مشغول کارند.
در همین زمینه آقای «نصرت‌پور» معاونت اداری مالی کارخانه نیز از اعتراض صنفی کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد وافزود: اعتراض صنفی کارگران پروفیل در کارخانه موضوعی داخلی است و ارتباطی به رسان‌ها ندارد ورسان‌ها حق پی گیری ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز