خبرگزاری کار ایران

کارگران «پوشینه بافت» ۵ تا ۶۲ ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۱۵

منظور مطالبات مزدی همه مزایای نقدی است که باید تحت عنوان دستمزد، حقوق سنوات، بن، خوار بار، مسکن و اولاد، اضافه کاری و… به کارگران پرداخت شود اما کارخانه پوشینه بافت کارگران از از ۵ تا ۶۲ ماه مطالبات طلبکار هستند

یک کارگر شرکت «پوشینه بافت» قزوین گفت: کارگران این واحد تولیدی از ۵ تا ۶۲ ماه مطالبات مزدی طلبکار هستند.

«علیرضا صفر‌خانلو» در این باره به ایلنا گفت: منظور مطالبات مزدی همه مزایای نقدی است که باید تحت عنوان دستمزد، حقوق سنوات، بن، خوار بار، مسکن و اولاد، اضافه کاری و… به کارگران پرداخت شود اما پرداخت آن در کارخانه پوشینه بافت از اواخر دهه ۸۰ به تدریج متوقف شد.

به گفته این کارگر وضعیت پیش آمده در حالی است که درگذشته در کارخانه پوشینه بافت ۲۴۰۰ کارگر بصورت روزانه تا ۳۶ تن منسوجات تولید می‌کردند که بعد از اجرای خصوصی سازی و اجرای سیاست‌های تعدیلی این تعداد به حدود ۵۰ کارگر کاهش یافت.

وی بابیان اینکه از این ۵۰ کارگر، ۸ نفر استخدامی رسمی هستند، اظهار داشت: سابقه کار این ۸ نفر بالای ۲۰ سال است و چون بیشتر آن‌ها در بخش مشاغل سخت و زیان آور شاغل هستند باید زود‌تر از موعد بازنشست شوند اما در حال حاضر وضعیت بازنشستگی با ابهاماتی که به کارخانه مربوط می‌شود، مواجه شده است.

او بابیان اینکه کارخانه پوشینه بافت در سال ۹۰ تعطیل شد، گفت: در حال حاضر پوشینه بافت به صورت تعطیل درآمده است تنها کارگران بخش نگهبانی در محل کار حضور دارند.

وی بابیان اینکه این مشکل به شرایط کارفرما برای پرداخت سنوات پایان کار کارگران مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور مربوط می‌شود، یادآور شد: پیش از این نیز حدود ۷۰۰ کارگر دیگر این کارخانه نیز به دلیل همین وضعیت مبهم برای بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور با مشکلاتی مشابه مواجه شده بودند.

توضیحات کارفرما:
در این رابطه، «قنبری» مدیر امور اداری کارخانه پوشینه بافت به ایلنا گفت: در مورد پرداخت مطالبات معوقه کارگران هیچ مشکلی وجود ندارد و برخلاف گفته‌های کارگران معوقات آن‌ها بسیار کمتر از ۶۲ ماه است که آنهم بصورت ماهانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مطالبات کارگران از محل درآمد ناشی از اجاره انبارهای کارخانه پوشینه بافت پرداخت می‌شود.

قنبری همچنین در خصوص مشکل پیش آمده برای پرداخت سنوات پایان کار کارگران مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور این واحد تولیدی گفت: از این مسئله بی‌اطلاع هستم اما تا آنجا که می‌دانم تاکنون مدیریت کارخانه برای بیمه بیکاری این کارگران تاکنون مبلغ ۴ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز