خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کار روغن نباتی قو:

کارگران روغن نباتی قو سرنوشت خود را به پیمانکاران شهرداری نمی‌سپارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۷۳

چه ضمانتی وجود دارد کارگرانی که سابقه آنچنانی ندارند، جذب پیمانکاران شهرداری شوند و از آن مهم‌تر، بعد از آنکه استخدام شدند، اخراج یا تعدیل نشوند / جلسه مشترک شورای شهر تهران با مسئولان سازمان تامین اجتماعی به منظور تعیین وضعیت کارگران کارخانه روغن نباتی قو ظهر امروز برگزار شد.

عضو هیات مدیره شورای اسلامی کار روغن نباتی قو گفت اشتغال آن دسته از کارگران این واحد تولیدی که کمتر از ۲۰ سال سابقه کار دارند تا هنگام بازنشستگی شان باید تضمین شود.

«جعفر بیات» در واکنش به اظهارنظر «رحمت الله حافظی»، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مبنی بر اینکه «۱۲۶ کارگر روغن نباتی قو که سابقه کمی دارند به احتمال زیاد جذب پیمانکاران شهرداری می‌شوند»، به ایلنا گفت: چه ضمانتی وجود دارد کارگرانی که سابقه آنچنانی ندارند، جذب پیمانکاران شهرداری شوند و از آن مهم‌تر، بعد از آنکه استخدام شدند، اخراج یا تعدیل نشوند.

وی تصریح کرد: ما به پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران کم سابقه رضایت ندادیم و زیر بار استخدام آنان در پیمانکاری‌های وابسته به شهرداری تهران نیز نمی‌رویم مگر آنکه شهرداری تهران مستقیما ما را استخدام کند.

این فعال کارگری در پایان به «بحثها» و «نامه نگاری هایی» ‌ اشاره کرد که امیدوار است به «عاقبت به خیری» کارگران روغن نباتی قو منجر شود.

موافقت با بازنشستگی پیش از موعد جمعی از کارگران روعن نباتی قو

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از موافقت سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد جمعی از کارگران روعن نباتی قو خبر داد.

«رحمت اله حافظی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه جلسه مشترکی با رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون فنی سازمان به منظور تعیین وضعیت کارگران کارخانه روغن نباتی قو ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با مطرح شدن کلیات موضوع در جلسه و درخواست کارگران این کارخانه مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد، پس از بررسی مسئله موافقت شد که از مجموع ۳۳۶ نفر کارگر مشغول در این کارخانه ۲۱۰ نفر به استناد به مشاغل سخت بازنشسته پیش از موعد شوند.

وی ادامه داد: برای ۱۲۶ نفر باقی مانده نیز کمیته‌ای متشکل از دو نفر از نمایندگان کارگران، رئیس شعبه ۱۱ تامین اجتماعی و مدیر کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی به منظور تعیین وضعیت پرسنل در کوتاه‌ترین زمان تشکیل شود تا مشکلات این کارگران نیز حل شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به نگاه مثبت و همکاری سازمان تامین اجتماعی با کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو ضمن تشکر از این اقدام، گفت: متاسفانه کارفرما حق بیمه تامین اجتماعی کارگران خود را در اسفند ماه پرداخت نکرده است و دفا‌تر بیمه درمان این کارگران تا امروز فاقد اعتبار بود، اما دوستان در تامین اجتماعی پذیرفتند که با همکاری این مشکل برطرف و کارفرما نسبت به واریز حق بیمه اقدام کند و دفترچه بیمه این کارگران با خانواده‌هایشان که نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر هستند، تمدید شود.

حافظی با اشاره به اینکه کارفرما ۷۷۴ میلیون تومان بدهی سنوات معوقه خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: در آینده نزدیک مشکل ۱۲۶ کارگر باقی مانده نیز براساس سابقه کمی که دارند در ابعاد مختلف بررسی و حل خواهد شد و به احتمال زیاد این افراد جذب شرکت‌های پیمانکاری شهرداری می‌شوند.

وی گفت: در جلسه امروز با ۵ نفراز نمایندگان کارگری این کارخانه که حضور داشتند نیز جلسه مشترک دیگری با حضور ریاست سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و امیدواریم در حداقل زمان وضعیت کارگران کارخانه تعیین تکلیف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز