خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «آگاهان‌نیرو» به تأخیر در پرداخت مطالبات قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۷

چکیده: این مجموعه ۴۵ کارگر دارد که حقوق و دستمزد همگی آن‌ها از آذر ماه سال گذشته بصورت نامرتب پرداخت شده‌ است.

کارگران شرکت پیمانکاری «آگاهان‌نیرو»(طرف همکاری شرکت برق تهران) از تاخیر در پرداخت مطالبات قانونی‌شان خبر دادند.

«ذبیح‌الله خرقانی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: این مجموعه ۴۵ کارگر دارد که حقوق و دستمزد همگی آن‌ها از آذر ماه سال گذشته بصورت نامرتب پرداخت شده‌ است.

این کارگر شرکت آگاهان نیرو با بیان اینکه او و همکارانش هنوز بابت بخشی از مطالبات مربوط به سال گذشته طلبکار هستند، افزود: کارفرمای این مجموعه از ابتدای سال جاری بابت افزایش نیافتن حقوق به کارگران بدهکار است.

وی همچنین در خصوص سابقه فعالیت شرکت آگاهان نیرو گفت: تا سال ۷۵ کارگران این مجموعه واحد آموزش شرکت برق منطقه‌ای تهران در استخدام وزارت نیرو بودند که با اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی از آن زمان فعالیت مستقل خود را آغار کردند.

این کارگر شاغل در شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: با وجود آنکه قرار بود شرکت آگاهان نیرو مسئولیت تامین خدمات آموزشی شرکت منطقه‌ای برق تهران را برعهده بگیرد اما در ‌‌نهایت با تاسیس دوباره واحد آموزش شرکت برق منطقه‌ای تهران در عمل این وعده محقق نشد.

به گفته این کارگر مسئولان شرکت منطقه‌ای برق تهران با این استدالال که مجموعه آگاهان نیرو یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود از رسیدگی به مسائل صنفی کارگران این مجموعه غافل شده‌اند و این در حالی است که به باور کارگران شرکت آگاهان نیرو بطور کارمل خصوصی نبوده و وزارت نیرو هنوز در قبال آن دارای مسئولیت است.

گفتنی است، کارگران آگاهان نیرو در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات قانونی خود صبح دیروز(یکشنبه ۱۳ بهمن) در مقابل دفترمجموعه برق تهران میدان شهدا تجمع کردند.

واکنش شرکت برق منطقه‌ای تهران

در همین رابطه «خراسانی»، مسئول واحد روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای تهران در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایلنا گفت: شرکت آگاهان نیرو در حال حاضر یک مجموعه خصوصی محسوب می‌شود و شرکت برق منطقه‌ای تهران برحسب نیازهای آموزشی کارکنان خود با این مجموعه بصورت پروژه‌ای همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت منطقه‌ای برق تهران طبق قرارداد همکاری به تعهدات خود در قبال شرک آگاهان نیرو عمل می‌کند، گفت: از مجموع کل تعهدات، بخشی برجای مانده و شرکت منطقه‌ای برق تهران بطور حتم به تعهدات باقیمانده نیز عمل خواهد کرد.

وی افزود: با این حال مسئولیت رسیدگی به خواسته‌های صنفی کارگران شاغل در آگاهان نیرو برعهده مدیریت، هیات مدیره و سهامداران این مجموعه است.

خراسانی در عین حال وعده داد که به زودی از سوی واحد اداری – مالی این مجموعه توضحیات جامعی در این خصوص منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز