خبرگزاری کار ایران

در اصفهان؛

کارگران قند کامیاب با ۴ تا ۱۱ ماه حقوق معوقه، بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۲

چکیده: کارگران سوءمدیریت را عامل اصلی تعطیلی کارخانه می‌دانند چرا که «قند کامیاب» به دلیل انباشت تدریجی بدهی‌ها تعطیل شده است.

نماینده کارگران کارخانه قند کامیاب از توقف تولید و بیکاری ۱۵۰ نفر از کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: پرداخت حقوق کارگران از ۴ تا ۱۱ ماه به تاخیر افتاده است.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، درباره دلایل تعطیلی کارخانه قند کامیاب به ایلنا گفت: کارگران سوءمدیریت را عامل اصلی تعطیلی کارخانه می‌دانند چرا که «قند کامیاب» به دلیل انباشت تدریجی بدهی‌ها تعطیل شده است.

نماینده کارگران قند کامیاب همچنین از بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های تأمین اجتماعی کارگران خبر داد و گفت: کارخانه قند کامیاب به سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیار تومان بدهکار است و این موضوع باعثشده تامین اجتماعی به بهانه پرداخت نشدن طلب‌اش از کارخانه، با فشار به کارگران از تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی آنان خودداری کند.

به گفته این کارگر، از مجموع ۱۵۰ کارگر قند کامیاب، ۲۶ نفر کارگر رسمی هستند که با سابقه ۱۹ سال کار، در صورت ادامه فعالیت این کارخانه می‌توانستند تا یک سال دیگر تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند اما در شرایط فعلی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

نماینده کارگران در خاتمه خواستار رفع مشکلات کارگران از مسئولان استانی شد و گفت: کارگران با طرح شکایت جمعی به اداره کار اصفهان هم اکنون منتظر نتیجه پی‌گیری «قانونی» خود هستند.

کارفرما: تعطیلی کارخانه موقتی است

در این رابطه، مدیر عامل کارخانه قند کامیاب در گفتگو با ایلنا ضمن تایید تعطیلی کارخانه، توقف تولید را موقتی دانست و گفت: کارخانه به خاطر انجام یکسری تعمیرات اساسی تعطیل شده است که به زودی با اتمام تعمیرات، کارگران به کار خود باز می‌گردند.

او با بیان اینکه کارخانه قند کامیاب دو روز است که تعطیل شده است در مورد معوقات حقوقی کارگران کارخانه گفت: اغلب معوقات حقوقی کارگران پرداخت شده و آنچه باقی مانده، بسیار ناچیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز