خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

مزد عادلانه تورم‌زا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۳۳

چکیده: مخالفان واقعی شدن دستمزد‌ها همواره تعیدل نیروی انسانی و بحران‌های کارگری را از عوارض افزایش مزد اعلام کرده‌اند. / در تمامی سالهای گذشته این ادعا با هدف راضی نگهداشتن کارگران به دریافت دستمزدهای زیر خط فقر مطرح شده است.

یکی از هماهنگ‌ کنندگان طومار اعتراضی کارگران به دستمزد، مدعیان تورم‌زا بودن افزایش واقعی دستمزد‌ها را به مناظره دعوت کرد.

«پروین محمدی» با اعلام اینکه ادعای تورم‌زا بودن افزایش واقعی دستمزد کارگران صحت و مبنای واقعی ندارد، گفت: در تمامی سالهای گذشته این ادعا با هدف راضی نگهداشتن کارگران به دریافت دستمزدهای زیر خط فقر مطرح شده است.

وی بابیان اینکه از نظر اقتصادی افزایش دستمزد زمانی تورم‌زا خواهد بود که درآمد مزدبیگران از هزینه‌های آن‌ها پیشی بگیرد، گفت: سالهاست که در شورای عالی کار به واسطه چنین استدلال‌هایی دستمزد‌ها از هزینه‌های واقعی زندگی عقب مانده‌اند و درنتیجه کارگران ایران هیچگاه بیش و حتی برابر خرج خانواده‌های‌شان مزد نگرفته‌اند تا ایجاد تورم کند.

این فعال کارگری با یادآوری اینکه مخالفان واقعی شدن دستمزد‌ها همواره تعیدل نیروی انسانی و بحران‌های کارگری را از عوارض افزایش مزد اعلام کرده‌اند، افزود: این ادعای کاذب در حالی همچنان مطرح می‌شود که نوسانات اقتصادی اخیر که یاعثبیکاری هزاران کارگر شد نشان داد که اخراج کارگران هیچ ارتباطی با افزایش مزد ندارد.

این فعال صنفی کارگری با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز به دلیل چنین استلال‌های نادرستی دستمزد کارگران کمتر از نرخ رسمی تورم افزایش یافته بود، افزود: با توجه به اینکه مسئولان ارشد دولتی خود از تورم ۴۵ درصدی در جامعه خبر می‌دهند، انتظار کارگران برای سال ۹۳ افزایش واقعی دستمزد متناسب با نرخ تورم است.

محمدی در پایان افزود: به همین دلیل از تمامی مدعیان تورم زا بودن افزایش دستمزد کارگران دعوت می‌کنیم تا برای اثبات صحت‌ ادعاهای خود در مناظره‌ای با کارگران شرکت‌ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز