خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار مازندران:

حق سنوات کارگران چیت‌بهشهر با فروش زمین‌ کارخانه تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۰۶

چکیده: در حالی که به قوانین موجود به بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی اجازه می‌دهد تا مطالبات معوقه خود را به نرخ روز و با احتساب جرائم دیرکرد دریافت کنند، به موجب همین قوانین طلب کارگران به نرخ سه سال گذشته و بدون افزایش حتی یک ریال محاسبه و پرداخت می‌شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مازندران گفت: پس از گذشت سه سال از تعطیلی کارخانه چیت بهشهر، سرانجام شورای تامین چگونگی پرداخت مطالبات کارگران این واحد تولیدی را مشخص کرد.
میرعلی شیرافکن با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: براساس مصوبه جدید شورای تامین قرار شد تا سنوات پایان کار ۳۰۰ کارگر سابق کارخانه چیت بهشر از محل فروش زمین‌های کارخانه پرداخت شود.
وی با یادآوری اینکه کارخانه چیت بهشهر حدود سه‌سال پیش در ادامه شدت گرفتن شرایط بحرانی صنایع نساجی منحل اعلام شد، گفت: به غیر کارگران، دو نهاد بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی نیز هنوز از این کارخانه طلبکار هستند.
وی بابیان اینکه طبق مصوبه شورای تامین مطالبات این بستان‌کاران نیز قرار است از محل فروش زمین‌های کارخانه پرداخت شود، گفت: در حالی که به قوانین موجود به بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی اجازه می‌دهد تا مطالبات معوقه خود را به نرخ روز و با احتساب جرائم دیرکرد دریافت کنند، به موجب همین قوانین طلب کارگران به نرخ سه سال گذشته و بدون افزایش حتی یک ریال محاسبه و پرداخت می‌شود.
وی افزود: این درحالی است که حداقل در سه سل گذشته به دلیل بحرانی بودن اقتصاد کشور، از ارزش مطالبات معوقه کارگران به میزان قابل توجهی کاسته شده‌ است.
به گفته این مقام صنفی کارگری در استان مازندران در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به کارگران کارخانه تعطیل شده چیت بهشهر مقرری بیکاری پرداخت می‌کند و به نظر می‌رسد که حداقل ۸۰ درصد این کارگران در آینده نزدیک بازنشسته خواهد شد.
وی بابیان اینکه بازنشستگی ۲۰ درصد مابقی به دلیل ناکافی بودن شرایط سنی و سابقه‌ای امکان ندارد، گفت: این کارگران ناچار هستند تا برای یافتن شغل شانس خود در بازار بی‌ثبات کار بیازمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز