خبرگزاری کار ایران

به نشانه حسن نیست؛

اعتراض کارگران معدن چادرملو یک روز متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۳۰

چکیده: «کارگران چادرملو به نشانه اثبات حسن نیت به اعترض خود پایان دادند / ظهر امروز در اداره کار یزد جسله ویژه‌ای برای رسیدگی به خواسته کارگران برگزار خواهد شد / مسئولان شرکت آسفالت طوس معتقند که تامین اجتماعی بابت پاداش افزایش تولید کارگران نیز حق بیمه می گیرد».

عضو انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(پیمانکاری نیروی کار معدن چادرملو) گفت: امروز کارگران معدن چادرملو برای اثبات حسن نیت خود به طور موقت دور دوم اعتراضات صنفی خود را خاتمه دادند و به کار بازگشتند.

«علی همت‌چراغی» درباره دلیل خاتمه موقت اعتراض کارگران به ایلنا گفت: قرار است ظهر امروز(دوشنبه) در اداره کل کار یزد جلسه ویژه‌ای برای رسیدگی به «همه» مشکلات و خواسته‌های صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس برگزار شود.

این فعل صنفی کارگری با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان کارگران، مدیریت شرکت آسفالت طوس، مسئولان ادارات کار یزد و اردکان و نماینده استانداری حضور‌ دارند، گفت: به همین دلیل کارگران معترض به نشانه حسن نیت، تصمیم گرفتند تا امروز به اعتراض خود پایان دهند.

همت مرادی گفت: امیدواریم در جلسه امروز بتوانیم در خصوص بازگشت به کار آقای «بهرام حسنی‌نژاد» دبیر اخراجی انجمن صنفی، کسر شدن حق بیمه از پاداش افزایش تولید و سایر خواسته‌های صنفی کارگران مذاکره کنیم.

واکنش مدیریت

مدیر ارشد شرکت آسفالت طوس که نخواست نامش فاش شود، برای اولین بار از آغاز اعتراضات کارگری توضیحاتی را ارائه داد.

این مقام مسئول در شرکت پیمانکاری آسفالت طوس با یادآوری اینکه کارگران شاغل در معدن چادرملو حداقل به نسبت سایر معدنچیان استان یزد بالا‌ترین مبلغ دستمزد را دریافت می‌کنند، به ایلنا گفت: با اینکه بار‌ها از بابت پرداخت چنین مبالغی مورد انتقاد قرار گرفته‌ایم اما متاسفانه در جریان اتفاقات چند وقت گذشته این مسئله طور دیگری مطرح شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این معدن همچنان خود را متعهد به اجرای تمامی تعهدات قانونی می‌دانند، در خصوص درخواست کارگران برای کسر شدن حق بیمه از پاداش تولید ماهیانه گفت: واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارگران را براساس درصدی از درآمد شرکت آسفالت طوس دریافت می‌کند و در عمل به لسیت حق بیمه‌هایی که هرماه براساس دستمزدهای پرداخت شده تهیه می‌شود کاری ندارد.

این مقام کارفرمایی گفت: حتی درصورت قانونی بودن درخواست کارگران برای کسر شدن حق بیمه‌ آن‌ها ار پاداش ماهاینه تولید، محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که این مبلغ در سال ۹۱ به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده‌ است و کوتاهی در محاسبه از جانب این سازمان است.

وی افزود: اسناد مالی رسمی و قانونی موجود نشان می‌دهد که اگر در محاسبه حق بیمه کارگران تمامی پاداش تولید پرداخت شده نیز لحاظ شود، بازهم سازمان تامین اجتماعی در مقطع زمانی مورد نظر حداقل ۲/۵ میلیارد تومان بیشتر دریافت کرده‌ است.

این مقام مسئول در شرکت آسفالت طوس بابیان اینکه پیش‌تر، این اسناد در حسابرسی‌های سازمان تامین اجتماعی مورد تایید ماموران این سازمان قرار گرفته است، افزود: با این حال به نظر می‌رسد که با اعتراض کارگران، مسئولان سازمان قصد بررسی دوباره این اسناد را دارند.

وی همچنین در خصوص خواسته دیگر کارگران مبنی بر بازگشت به کار آقای بهرام حسن‌نژاد، دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران این واحد تولیدی گفت: بنابر دلایلی که داشتیم آقای حسنی‌نژاد را اخراج کردیم و با توجه به شکایتی که ایشان در اداره کار طرح کرده‌اند، منتظریم تا نوبت برگزاری جسله هیات تشخیص فرا برسد.

این مقام مسئول بابیان اینکه دلایل این اخراج را در جسله یادشده مطرح خواهیم کرد، افزود: ملاک ما، نظر مراجع تشخیص و حل اختلاف است، بنابراین چنانچه مراجع قانونی با این دلایل قانع نشوند و رای به بازگشت آقای حسنی‌نژاد بدهند ما نیز ناچار به پذیرش هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز