خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان:

کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان از «پاداش اوپک» سهمی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۲۱

چکیده: «این پاداش‌ها به سایر کارگران پیمانی در واحدهای پخش، خطوط لوله، مخابرات و بیمارستانی و… تعلق می‌گیرد اما کارگران پالایشگاه آبادان که کار تولید را انجام می‌دهند و زیر نظر چندین شرکت پیمانکاری مشغول به کارند، از آن بی‌بهره‌اند.»

نایب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان از عدم پرداخت پاداش‌های وزارت نفت به کارگران قرار دادی پالایشگاه آبادان انتقاد کرد و گفت: این پاداش‌ها که بین کارگران نفت به «پاداش‌های اوپک» شهرت دارد به تمامی کارکنان وزارت نفت به جز کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان تعلق می‌گیرد.

«سیامک ملک» تعداد کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان را بیش از ۳ هزار نفر اعلام کرد و به ایلنا گفت: این پاداش‌ها به سایر کارگران پیمانی در واحدهای پخش، خطوط لوله، مخابرات و بیمارستانی و… تعلق می‌گیرد اما کارگران پالایشگاه آبادان که کار تولید را انجام می‌دهند و زیر نظر چندین شرکت پیمانکاری مشغول به کارند، از آن بی‌بهره‌اند.

این فعال کارگری با انتقاد از وجود تبعیض نهادینه در پرداخت حقوق و مزایا به کارگران پیمانی پالایشگاه، افزود: رقم پرداخت پاداش اوپک به هر کارگر از ۲۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر است که طبق معمول مدیران سهم بیشتری از آن دریافت می‌کنند.

این کارگر مدعی شد: با توجه به اینکه مبلغی از بودجه فوق به نام «کارگران» به پالایشگاه آبادان وارد می‌شود اما با پرداخت نشدن آن به کارگران پیمانی مجددا رقم مالی فوق به منابع وزارت نفت بازگشت داده می‌شود.


او با اشاره به در آمد حداقلی کارگران پیمانی به نسبت سایر کارگران افزود: پاداش‌های اوپک را بیش از ۶ هزار کارمند و کارگر در وزارت نفت دریافت می‌کند اما پالایشگاه آبادان در پرداخت سهم کارگران پیمانی خود از این پاداشها کوتاهی می‌کند.

گفتنی است، سازمان کشورهای صادر کننده نفت با نام اختصاری اوپک هر سال بر حسب تولید نفت هر کشور و متراژ حفاری انجام شده به اعضای خود مبلغی را بعنوان پاداش می‌پردازد که هزینه این پاداش‌ها از درآمد‌های حق عضویت اعضاء تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز