خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

تجمع مجدد ۸۰۰ کارگر پلی اکریل در اعتراض به خلف وعده فرماندار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۳۴

چکیده: ‌ «بیش از ۸۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان عصر امروز در اعتراض به خلف وعده فرماندار در محوطه کارخانه تجمع کردند / فرماندار امروز گفته سیاست کوچک سازی به قوت خود باقی است اما جزییات قراردادهای کارگران تغییر نمی‌کند و کارگران تعدیل نمی‌شوند.»

۸۰۰ نفر از کارگر پلی اکریل اصفهان عصر امروز(دوشنبه) در اعتراض به آنچه خلف وعده فرماندار می‌خواندند بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند و پس از مشورت، تصمیم‌گیری در خصوص آینده اعتراض صنفی خود را به فردا موکول کردند.

یکی از کارگران معترض با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز تعدادی از معتمدان کارگران به ملاقات فرماندار رفتند تا وی را متقاعد کنند به کارخانه بیاید و درباره وعده‌هایش به کارگران در خصوص توقف اجرای سیاست کوچک سازی کارخانه توضیح بدهد اما فرماندار نه تنها به میان کارگران نیامد بلکه وعده‌های قبلی‌اش را نیز نقض کرد.

وی ادامه داد: فرماندار وعده داده بود اجرای سیاست کوچک سازی کارخانه پلی اکریل اصفهان را متوقف کند و کارگران هم بر همین مبنا تصمیم گرفته بودند اعتراضاتشان را موقتاً متوقف کنند.

وی تصریح کرد: فرماندار امروز گفته است سیاست کوچک سازی به قوت خود باقی است اما جزییات قراردادهای کارگران تغییر نمی‌کند و کارگران تعدیل نمی‌شوند. این وعده فرماندار به غیر از آنکه غیر عملی به نظر می‌رسد باز هم به زیان کارگران خواهد بود.

این کارگر یکی از علل اصلی از سر گیری تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل اصفهان را سخنان روز گذشته مدیر عامل دانست که با بیان سخنانی تحریک آمیز در خصوص پیروزی بر کارگران، خشم آن‌ها را برانگیخته است.

گفتنی است ۱۵۰۰ کارگر پلی‌اکریل اصفهان سال‌هاست که در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر(هلدینگ) کار می‌کنند و حال با تصمیم کارفرما مبنی بر جدا سازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلی خود را در معرض خطر می‌بینند.

بر اساس سیاست کوچک سازی این کارخانه، مجموعه شرکتهای پلی اکریل ایران در حال واگذاری است و قرار است بخش آزمایشگاه به شرکت نیک آزمون، نیروگاه به انرژی گستران، پلی استر به پلی استر هشت بهشت، اکلیت ۲ به الیاف زاینده رود، اسکه سازی به شرکت خدمات بندری و بخش خدمات این شرکت نیز به شرکت پهن گس‌تر انتقال یابد.

تصاویر تجمع عصر دوشنبه
[ارسالی از جانب کارگران]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز