خبرگزاری کار ایران

در یاسوج رخ داد:

بیکاری ۸۲ کارگر با تعطیلی کارخانه آرد دنا

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۶۳

چکیده: «عمده بهانه مدیران برای تعطیلی این واحد کاهش سهمیه گندم از سوی اداره غله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. / آنان معتقدند سهمیه هزار تنی گندم کفاف تولید در این کارخانه را نمی‌دهد به همین سبب خواستار افزایش میزان سهمیه‌اند.»

نماینده کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی این کارخانه و بیکاری ۸۲ کارگر با میانگین دو ماه و نیم حقوق معوقه خبر داد.

«جهانگیر منطقیان» در این باره به ایلنا گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه از سوی کارفرما عدم توجیه اقتصادی تولید و کمبود مواد اولیه ذکر شده است.

او درباره معوقات حقوقی کارگران گفت: از مجموع ۸۲ کارگر این واحد ۳۳ کارگر قرار دائم این کارخانه یک ماه حقوق معوقه، ۷ کارگر رسمی حدود ۴ ماه حقوق معوقه طلب دارند و مابقی کارگران پس از تعطیلی موقت کارخانه در پی بحران سال ۹۰ تا ۹۱ از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که هنوز به اتمام نرسیده است.

این کارگر افزود: عمده بهانه مدیران برای تعطیلی این واحد کاهش سهمیه گندم از سوی اداره غله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. آنان معتقدند سهمیه هزار تنی گندم کفاف تولید در این کارخانه را نمی‌دهد به همین سبب خواستار افزایش میزان سهمیه‌اند.

نماینده کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی ۸۲ کارگر این کارخانه تا پایان سال ۹۴ مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور می‌شوند گفت: در صورتی که این کارخانه احیاء نشود این کارگران با سابقه زیان‌دیدگان اصلی خواهند بود.

او همچنین گفت: تنها مشکل این کارخانه معیوب بودن چندین دستگاه در واحد نشاسته است که با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی قابلیت بازسازی دارد.

منطقیان در خاتمه خواستار تامین امنیت شغلی کارگران این کارخانه از سوی مسئولان استانی شد و در پایان تصریح کرد: مسئولان استانی نسب به مشکلات کارگران این واحد تولیدی آگاه‌اند اما تا کنون در این زمینه اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نداده‌اند.

گفتنی است کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا(یاسوج) در استان کهگیلویه و بویراحمد وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز