خبرگزاری کار ایران

امروز رخ داد:

تجمع کارگران واگن پارس همزمان با حضور وزیر کشور در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۴

چکیده: «بقای واگن پارس که اولین و مهم‌ترین خواسته کارگران این شرکت به شمار می‌رود. / کارگران در این شرایط امنیت شغلی ندارند زیرا با اتمام مواد اولیه در کارگاه‌ها، کارخانه تعطیل و کارگران بیکار خواهند شد.»

اعتراض جمعی کارگران شرکت واگن پارس اراک در محوطه این کارخانه امروز شنبه(۲۰ مهرماه) درحالی وارد پنجمین روز می‌شود که حقوق کارگران هنوز پرداخت نشده و تجهیزات موجود در انبار تنها برای تولید کمتر از دو ماه کافی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اراک، «درخشنده» نماینده کارگران واگن پارس در شورای اسلامی کار، تعویق در پرداخت حقوق‌ کارگران را یکی از مشکلات بر شمرد و تصریح کرد: این مشکل هر ماه با واریز بخشی از مطالبات کارگران بطور موقت رفع می‌شود اما تمامی مشکلات کارگران مربوط به تأخیر پرداخت حقوق نیست بلکه بقای واگن پارس که اولین و مهم‌ترین خواسته کارگران این شرکت به شمار می‌رود.

درخشنده با بیان اینکه تجهیزات موجود در انبار حداکثر برای دو ماه تولید کافی است، افزود: بحثقرارداد‌ها، مواد مورد نیاز برای تولید، بی‌اعتبار بودن بیمه‌ها به دلیل مطالبات تأمین اجتماعی، بی‌اعتباری بیمه‌های تکمیلی به دلیل طلب شرکت بیمه‌گزار، تعطیلی سرویس‌های ایاب و ذهاب به دلیل عدم پرداخت حقوق رانندگان، قطع‌ گاه و بی‌گاه برق کارگاه به دلیل مطالبات شرکت برق از مشکلات کارگران واگن پارس به شمار می‌روند.

وی تصریح می‌کند: کارگران واگن پارس در این شرایط امنیت شغلی ندارند زیرا با اتمام مواد اولیه در کارگاه‌ها، کارخانه تعطیل و کارگران بیکار خواهند شد.

گزارش خبرنگار ما از اراک حاکس است، کارگران واگن پارس امروز در حالی تجمع کرده بودند که نماینده‌ای از بخش قراردادهای این شرکت از تهران با وعده پرداخت حقوق کارگران تا پایان وقت اداری امروز به اراک آمده بود و سرگرم گفتگو با مسئولان کارخانه و نماینده کارگران در شورای اسلامی کارگ بود و آن‌سو‌تر در شهر اراک مراسم تودیع و معارفه استانداران با حضور وزیر کشور در سالن استانداری مرکزی در حال انجام بود.

براساس این گزارش، اجتماع کارگران تا ساعت مخابره خبر همچنان ادامه دارد و کارگران منتظر خروجی جلسه مذاکره مدیریت با نماینده اعضامی از تهران هستند و تلاش‌های خبرنگار مابرای تماس با مسئولان واگن پارس و کسب نتیجه مذاکرات تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

تکمیلی ساعت ۳۰:۱۷: به گفته یکی از نمایندگان شورای کارگری این جلسه بدون نتیجه به پایان رسیده و خواسته‌های کارگران استعفای مدیر و هیئت مدیره و باز گشت شرکت به سازمان گسترش یا مستقیما زیر نظر صنایع دفاع و همچنین حفظ امنیت شغلی کارگران ذکر شده است.

گفتنی است وزیر کشور در گفتگو با ایلنا در واکنش به این اعتراض صنفی با تأکید بر اینکه «برخورد راه مناسبی در مقابل تجمعات کارگری نیست» گفته است: حرفهای معترضین در تجمعات کارگری در کنار سخنان صاحبان صنایع باید شنیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز