خبرگزاری کار ایران

تقدیر وزیر بهداشت از معاونت بهداشتی همدان برای کنترل دخانیات

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۸۴

وزیر بهداشت در همایش هفته ملی بدون دخانیات در همدان با انتقاد از عملکرد وزارت صنایع گفت: هر چه ما می‌بافیم وزارت صنایع پنبه می‌کند چرا که این وزارت خانه به دنبال توسعه این صنعت و درآمدزایی است.

به گزارش ایلنا در این مراسم وزیر بهداشت ضمن قدردانی از زحمات  جلال الدین امیری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان  برای کنترل مصرف دخانیات بخصوص قلیان در همدان افزود:  از سال ۹۰ تا ۹۵ استعمال سیگار در ایران ۷ تا ۸ دهم درصد کاهش داشته است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه عدم مصرف سیگار و قلیان اقدامات مناسب و در خور تحسینی انجام داده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد جامعه ما برای حل مشکل اعتیاد، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر نیازمند تعهد سیاسی در تمام ارکان نظام است و بدون تعهد سیاسی اقدامات دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی راه به جایی نخواهند برد.

دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت از دیگر سخنرانان حاضر در جلسه، بیشترین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری در ایران را مربوط به مصرف دخانیات اعلام کرد و افزود: سالیانه ۵۵ تا ۶۵ هزار نفر در ایران بر اثر مصرف مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهند.

سیاری گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته هر کس از ۱۸ سالگی شروع به استعمال سیگار کند به طور متوسط ۲۰ سال از عمر خود را از دست داده است این در حالی است که ایرانی‌ها سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق سیگار دود می‌کنند و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم هزینه درمان این افراد می‌شود.

وی یکی از راهکارهای کنترل بیشتر دخانیات در کشور را مقرات وضع مالیات بر خرده فروشان این تجارت برشمرد و افزود من از هنرمندان هم گلایه‌مند هستم چرا که این عزیزان در بعضی از فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی مبادرت به استعمال سیگار می کند.

در حاشیه این همایش دکتر جلال الدین امیری معاون بهداشتی دانشگاه علوم بزشکی همدان در باره عملکرد مناسب این معاونت در رابطه با کنترل دخانیات گفت: تیم بازرسی بهداشت محیط مراکز بهداشت استان همدان به کمک نیروی انتظامی ۸۳۰ مورد بازرسی از مرکز عرضه کننده قلیان انجام داده است که از این تعداد ۴۷۳مورد به دستگاه قضا ارجاع و در‌‌نهایت ۲۱۸ مرکز عرضه کننده قلیان پلمپ شده است وی افزود تعداد کل قلیان‌های کشف و ضبط شده ۴۹۴۰ عدد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز