خبرگزاری کار ایران

با تبیین طرح برای مسئولان آموزش و پرورش استان؛

69 مدرسه همدان هدف اجرای طرح "ساعتی با محیط‌بان" شدند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۰۲۸

طرح‌های "ساعتی با محیط‌بان در مدارس" و " سند فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش محیط زیست" از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان؛ در جلسه مسئولان ادارات و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان تبیین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، محمدرضا محمدی در این جلسه با تشریح جزئیات طرح های مذکور گفت: 350 مدرسه استان در سال اول اجرا زیر چتر طرح " سند فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش محیط زیست" و 69 مدرسه واقع در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده همدان هدف طرح ساعتی با محیط بان در مدارس قرار می گیرند.

محمدی اضافه کرد: در نظر است در طرح ساعتی با محیط بان، نکات مهم و کلیدی در خصوص مسائل محیط زیست، شرح وظایف، مسئولیت ها، تجارب و فعالیت های صادقانه محیط بانان به دانش آموزان منتقل شود زیرا بر این باوریم که در صورت ایجاد تعامل با جوامع محلی و افزایش آگاهی آنها پیرامون اهمیت حفظ محیط زیست با بهره مندی از رفتارهای به هنجار، حس احترام و علاقه آنها به محیط بانان و وظایف خطیرشان، بیشتر شده و بی تردید از خشونت و درگیری در مناطق، کاسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، دو هدف مهم آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و درکمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه و انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، را موجب خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: با آغاز فرایند اجرای دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس ، 350 مدرسه استان همدان، در سال اول اجرای طرح محیط زیستی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ارگان های اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل آموزش وپرورش، شرکت توزیع برق، شرکت پخش فراورده های نفتی، شهرداری ، شرکت گاز، شرکت آب وفاضلاب شهری، شرکت آب وفاضلاب روستایی، دفتر امور شهری استانداری، دفتر امور روستایی استانداری در سال تحصیلی 96_ 95 مدارس با استفاده از منابع و امکانات موجود و با همکاری دبیرخانه استانی مستقر در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، مجری دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس هستند.

وی با بیان اینکه در پایان اجرای سند آموزش حفاظت محیط‌زیست 105 هزار مدرسه کشور محیط زیستی خواهند شد، اضافه کرد: در استان همدان 3800 مدرسه داریم و در سال اول اجرای سند، 15 درصد مدارس استان محیط زیستی خواهند شد و این فرایند نهایتا باید در 10 سال آینده وضعیت مصرف و بهره کشی ما را از طبیعت سامان بخشد.

محمدی در پایان این جلسه خواستار مشارکت روسای مناطق، نواحی، شهرستان ها، ادارات و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان در اجرای دو طرح مذکور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز