خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری شهرستان نهاوند خبر داد :

رشد 12درصدی طلاق در نهاوند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۸۲۰

615مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که با میانگین هفت ازدواج در هر شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و چهاردهم کاهش داشته است.

سید رضا سلامتی معاون فرمانداری شهرستان نهاوند در شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان نهاوند که در محل سالن شهدای فرمانداری برگزار شد گفت: علی رغم گزارش ثبت احوال از وضعیت وقایع حیاتی شهرستان متاسفانه آمار نگران کننده طلاق با رشد 12 درصدی خوشایند شهرستان نیست باید بررسی کنیم که آیا مولفه های شهرستانی موثر بوده یا کشوری.

وی افزود: اعلام آمار وقایع چهارگانه خیلی ضروری و تاکید بر این است که هم مراجع ذیربط گزارشهای خود را به موقع ارائه دهند و همپوشانی کاری با هم نیز داشته باشند حتی الامکان شنیده هایی که مبنی بر مرگ و میر هست ثبت شود.

معاون فرمانداری شهرستان نهاوند همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت روستاها تاکید کرد و افزود : در این زمینه از دهیاران کمک گرفته شود چرا که آمار جمعیتی روستاها را دهیاران شناخت دارند.

آقای سلامتی در پایان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر رشد جمعیت کشور گفت: رشد 1/2درصدی کشور امیدوار کننده است.

پیش از سخنان معاون فرمانداری شهرستان نهاوند ، آقای روح اله مهدوی تبار رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت : بر اساس موالید صورت گرفته که به طور متوسط در هر شبانه روز 9نوزاد متولد می شود ترکیب جنسیت شهرستان به ازای هر 114پسر 100نوزاد دختر متولد می شود .

وی افزود: طی این مدت 257واقعه فوت در سطح شهرستان داشته ایم، یعنی در هر شبانه روز نزدیک به سه نفر فوت کرده اند که 60درصد را مردان و 40درصد آنرا زنان تشکیل می دهند که نسبت جنسیتی آن 152فوت مرد در برابر 100فوت زن بوده است.

وی به وقایع طلاق و ازدواج اشاره نمود و افزود:همچنین 615مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که با میانگین هفت ازدواج در هر شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و چهاردهم کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند از رشد میزان طلاق در سطح شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار سه ماهه اول سال جاری 105واقع طلاق در دفترخانه های نهاوند به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش داشته ایم بدین معنی که در برابر هر شش ازدواج یک طلاق وجود داشته است .

وی داشتن آمار وقایع جیاتی را بسیار موثر در برنامه ریزیها عناون کرد و گفت: ثبت وقایع چهارگانه که توسط ثبت‌احوال صورت می‌گیرد، بسیار مؤثرتر از سرشماری است که توسط مرکز آمار انجام می‌شود.

آقای مهدوی تبار در پایان گفت : سرشمارهایی که انجام می شود مربوط به دورهای بلند مدت است که البته آمار آن نیز در اختیار ما نبوده و به روز نمی باشد اما ثبت وقایع چهارگانه به روز و واقعی می باشد که برنامه ریزیان از آن می تاونند برای برنامه ریزی استفاده کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز