خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری همدان:

دولت ۳۰۵ میلیارد ریالی به گندم‌کاران استان همدان بدهکار است

معاون استانداری همدان، از بدهکاری ۳۰۵ میلیارد ریال دولت به گندم‌کاران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در همدان؛ رضا قیاسی امروز در بازدید از مراکز خرید غلات شهرستان بهار عنوان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های مطلوب شاهد افزایش تولید و برداشت گندم در استان همدان خواهیم بود.

قیاسی گفت: مطالبات گندم‌کاران استان همدان در مجموع ۳۰۵ میلیارد ریال است که در مدت زمان یک ماه پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه باید نواقص نگهداری گندم در مراکز را شناسایی و آن را برطرف کرد عنوان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های مطلوب شاهد افزایش تولید و برداشت گندم در استان همدان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای ذخیره‌سازی و نگهداری گندم استاندارد نبودند که در این مراکز ذخیره‌سازی و نگهداری صورت نگرفته است، تاکید کرد: باید برای سال آینده این نوع مشکلات رفع شود.

قیاسی با اشاره به اینکه سن‌زدگی گندم در حال حاضر کمتر از میانگین مجاز است، اظهار داشت: سال‌های گذشته با وجود تولید پایین گندم در استان همدان در زمینه مراقبت‌ها مشکلاتی وجود داشت ولی امسال با وجود افزایش تولید مراقبت‌ها نیز بهبود یافته است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری همدان تاکید کرد: با تلاش کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه با سن زدگی تولید گندم در استان همدان به دو برابر افزایش می یابد.

کد خبر : ۳۹۳۳۲۷