خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

اولویت توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۲۶۵

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، سید احمد توصیفیان امروز در جمع مسئولان امورتعاون استان با بیان اینکه در حال حاضر 10 شرکت تعاونی دانش‌بنیان در استان فعال است، اظهار داشت: توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های اداره کل قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش تعاونی‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همانند آی‌تی و ... می‌تواند در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: افزایش تعامل این تعاونی‌ها با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها سبب تامین نیازهای آنها با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های دانش‌بنیان می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات و موانع موجود در این بخش با حضور بنگاه‌های اقتصادی بررسی و احصا شده است.

وی با اشاره به ترویج و توسعه کار‌آفرینی در استان افزود: اجرایی کردن برنامه‌های در نظر گرفته شده در این بخش از طریق تشکل‌های مردمی مد نظر است.

توصیفیان ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان را از دیگر اولویت‌های موردنظر در راستای اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاون و کار دانست، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای بومی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای بومی و جایگزین کردن آنها با نیروهای غیربومی و اتباع خارجی در راستای کاهش بیکاری و معضلات ناشی از آن تاثیرگذار است، بیان کرد: بازرسان اداره کار تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی را برای شناسایی اتباع خارجی مورد بازرسی قرار می‌دهند.

سرپرست ادار ه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: ارتقا ایمنی و بهداشت کارو سلامت کارگران در واحدهای تولیدی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکتهای تعاونی  به منظور اصلاح  مقررات موجود از دیگر برنامه‌های تدوین شده در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز