خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان تاکید کرد:

مدیران استان برای افزایش تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی خطر کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۷۲۵

استاندار همدان از مدیران استان خواست برای افزایش تولید استان و ایجاد اشتغال بیشتر با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خطر کنند و نگران بروز هیچ مشکلی نباشند.

به گزارش ایلنا به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت: هیچ دستگاهی نباید برای تولید در استان مانع باشد و این بخشنامه جدید دولت است که سازمان‌ها و نهادهایی مانند مالیات، تامین اجتماعی و بانک ها مجاز نیستند در راه احیای تولید مانع تراشی کنند و باید بر اساس مقررات بیشترین همراهی را برای تسهیل امور تولید داشته باشند.

وی افزود: در استان تلاش مدیران برای احیای تولید به بارنشسته و راستی آزمایی خبرنگاران از آمار سازمان تامین اجتماعی مبنی بر ایجاد ماهانه هزار شغل، نشان می دهد که این آمار واقعی است هر چند خبرنگاران اذعان کرده اند که در برخی واحدها کارگرهای بیمه نشده مشغول کار بودند که در صورت احتساب آنها، آمار بیشتر خواهد شد.

استاندار همدان اضافه کرد: امسال باید کم شدن بیکاری برای مردم بهتر احساس شود و در این ارتباط تا پایان خرداد ماه نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شده ای که راهکار تعطیل نشدن دارد، در استان داشته باشیم.

نیکبخت ادامه داد: این تکلیف سخت است اما باید به تکلیف عمل کنیم و واحدهای راکد را به عرصه فعالیت بازگردانیم.

وی تصریح کرد: لیستی از تعداد واحدهایی که از سال 92 تاکنون فعال شده اند، و لیستی هم از واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک ها با ارائه راهکار خروج از این وضعیت برای بررسی و تصمیم گیری تهیه شود.

استاندار همدان تصریح کرد: در استان مدیران باید با استاندار و استانداری هماهنگ باشند و نمی توانم با مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی و دولتی که از مافوق بترسند کار کنم و آنها را تحمل کنم زیرا مافوق مدیران در استان استانداری است و دلیلی ندارد کاری که برای تولید می خواهیم در استان تمام شود، تمام نشود.

نیکبخت تصریح کرد: مدیران نباید در پاسخ به مطالبات استانداری در حوزه تولید طوری در سازمان مرکزی صحبت کنند که مسئولان مرکز خوششان بیاید و در استان هم استاندار ، بلکه باید دستور استانداری و ستاد تسهیل را کامل اجرا کنند.

وی اظهار کرد: برای صادرات باید بستر آن را فراهم کنیم و اگر در این مسیر حرکت نشود، قابل تحمل نیست و همچنین در مالیاتی که از مردم گرفته می شود باید احترام و رضایت مردم و مودیان باشد و گرنه دریافت مالیات سخت خواهد شد.

استاندار خاطرنشان کرد: تولید کننده بر مدیران استان منت دارد و مدیران هیچ منتی به تولید کننده ندارند و شغل با احترام به تولیدکننده ایجاد می شود.

نیکبخت بیان داشت: معاونان استانداری برای تولید و اشتغال با این ستاد همراهی دارند و تلاش می کنند، برنامه های خود را بر مبنای زیرساخت تولید بگذارند.

وی درارتباط با قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: براساس دستورالعمل ، دبیرخانه قرارگاه در سازمان مدیریت است و معاون اقتصادی استانداری و مشاور اقتصادی استاندار هماهنگی و همکاری لازم را با دبیرخانه خواهند داشت و اصول، همان اصول کشور است.

نیکبخت افزود: برخی دنبال تضعیف دولت هستند، مثلا در ارتباط با سوئیفت که می گویند مشکل دارد، از مدیر عامل بانک صنعت و معدن سوال کردم که گفت روزانه حداقل ده تا 15 سوئیفت از شعبه تهران این بانک با کشورهای اروپایی و خاورمیانه انجام می شود.

وی اضافه کرد: وقتی دولت اینگونه عمل می کند باز هم برخی می گویند که برجام هیچ سودی در کشور ندارد در حالی که فقط قرارداد احداث دو نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در همدان بسته شده و ورود و خروج هیات های خارجی و افزایش فروش نفت از 800 هزار بشکه در روز به 2 میلیون بشکه گویا تاثیر برجام نیست و توفیق این دولت، توفیق نظام محسوب نمی شود.

استاندار تصریح کرد: شاید این شرایط که تولید کننده برای راه اندازی مجدد واحد تولیدی خود این همه کمک شود، در آینده کشور ایجاد نشود پس بهتر است تولید کننده ها از این فرصت، استفاده کنند.

نیکبخت اجرای اقتصاد مقاومتی را در 3 مرحله دانست و اظهار داشت: مرحله اول سال 95 است که تا پایان سال باید به مردم بگوییم چه تغییراتی ایجاد کرده ایم و در ارتباط با سیاست‌ها چه کرده ایم و در این مرحله باید ضربتی عمل کنیم و برنامه را تبیین کنیم.

وی مرحله دوم را شامل برنامه میان مدت در طول برنامه ششم دانست و زمان اجرای برنامه بلند مدت را تا سال پایانی سند چشم انداز عنوان کرد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر اعضای ستاد، در استانداری تشکیل شد و پس از سخنان استاندار مشکل 5 واحد تولیدی طرح ، بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز