خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خبر داد:

برای مقابله با زلزله در نهاوند فقط دو درصد امکانات در اختیار داریم

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۳۷۳

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: برای مقابله با زلزله در نهاوند فقط دو درصد امکانات در اختیار داریم ودر صورت بروز حادثه باید از معین شهرستان نهاوند استفاده شود.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان شب گذشته در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: باید کارهای نیک را برجسته کنیم هرچند استان همدان نسبت به استان های دیگر توجه بیشتری به بشر دوستی دارد.

بهروز کارخانه ای با اشاره به اینکه کمک های وقفی پایدار است، اظهار داشت: در سال جاری طرح خانه هلال کلید می‌خورد که شبیه خانه‌های به‌ورزی است و در سه گروه شامل جوانان، امدادگران و داوطلبان این خانه تشکیل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان این مطلب که بودجه هلال احمر استان همدان نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: درهفته هلال احمر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برنامه‌هایی چون راه اندازی کاروان سلامت و دیدار با نماینده ولی فیه در استان و اجرای طرح نیابت و کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد و چند برنامه دیگر اشاره کرد.

وی در خصوص برپایی دوره های آموزشی نیز بیان داشت: ۲۴۹دوره آموزشی از سال گذشته انجام شده و پنج هزار و ۵۱۰ نفر آموزش دیده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان به اجرای طرح نوروزی هلال احمر اشاره داشت و گفت: هزار و ۳۰ نفر در سیل های اخیر اسکان داده شدند و در سال گذشته هزار و ۸۱ مورد حوادث جاده ای توسط چهار هزار و ۶۲۴ امدادگر پوشش داده شد.

کارخانه ای با بیان اینکه از این تعداد حوادث ۶۸۱ مورد حادثه جاده ای بوده است، بیان داشت: ۳۰ مورد امداد در حادثه کوهستان، ۱۲ مورد امداد در حادثه سیلاب و ۴۲ مورد امداد در حادثه برف و کولاک انجام شده که از حوادث جاده ای ۶۲ درصد مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

کارخانه ای از برگزاری «طرح خادم خانواده و مخاطرات» خبر داد و گفت: این طرح آموزش به افراد را در برنامه دارد که در پنج دقیقه ضرورت های امداد اولیه را به خانواده آموزش می دهیم اما طرح دادرس در راستای آموزش دانش آموزان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در مورد اجرا طرح دادرس در مدارس استان همدان عنوان کرد: سهم جمعیت هلال احمر استان در این طرح ۲۰۰ مدرسه بود که در همین زمینه ۱۲هزار دانش آموز در استان همدان از این طرح بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان به برگزاری مانور ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: دو نقطه استان همدان شامل رزن و نهاوند زلزله خیز بوده و باید آمادگی لازم در این زمینه وجود داشته باشد و البته عواملی چون آمادگی مردم، مقاوم سازی منازل، معماری شهری و راه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

کارخانه‌ای در ادامه با بیان اینکه‌برای مقابله با زلزله در نهاوند دو درصد امکانات در اختیار داریم، افزود: در صورت بروز حادثه باید از معین شهرستان نهاوند استفاده شود و از آنجایی که هر لحظه ممکن است در نهاوند زلزله ای رخ دهد باید آمادگی لازم در مسئولان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه امداد و نجات در استان همدان گفت: ۳۲آمبولانس در این پایگاه ها فعال هستند که از مجموع آنها چهار دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

وی متوسط حضور در صحنه هلال احمر را هفت دقیقه و ۴۲ ثانیه عنوان و اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی ۱۱۲مورد حادثه پوشش داده شد که ۷۸درصد آن جاده ای و ۴۶درصد آن واژگونی خودرو بوده و میزان مرگ و میر ۱۴درصد بوده و ۲۶هزار و ۷۰۹ نفر نیز در طرح نوروزی اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۷۲ نفر در سال گذشته از طریق هلال احمر کارت اهدای عضو دریافت کردند، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ دوره کلاس در جمعیت هلال احمر استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰امداگر عضو جمعیت هلال احمر استان همدان هستند، گفت: تعداد اعضای فعال در جمعیت هلال احمر استان همدان پنج هزار و ۳۰۰ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز