خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

6هزار و100نیروی پلیس آماده اجرای طرح نوروزی

شش هزار و ۱۰۰ نیروی پلیس استان همدان آماده اجرای طرح‌های نوروزی در استان همدان هستندو هزار و ۷۲ پلیس افتخاری و دو هزار شبگرد محلات در مناطق مختلف پلیس استان را در راستای جلوگیری از وقوع جرائم و سرقت‌ها کمک می‌کنند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اجرای طرح‌های نوروزی پلیس در استان همدان گفت: شش هزار و ۱۰۰ نیروی پلیس در استان همدان آماده اجرای طرح‌های نوروزی هستند.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب امروزدر خبرنگاران از کشف ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مواد محترقه از تهیه و توزیع کنندگان در استان همدان خبر دادو اظهار کرد: طرح امنیتی و ترافیکی برای این روز تهیه شده است و از مدیران و بزرگان محله‌ها نیز می‌خواهیم در خصوص آگاهی نوجوانان وجوانان در این مورد اقدام کنند.

وی اعتماد مردم به پلیس را بزرگ‌ترین سرمایه پلیس عنوان کرد و ادامه داد: استفاده نکردن از مواد محترقه مورد تاکید نیروی انتظامی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات پلیس استان همدان در ۱۱ ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹۰ باند قاچاق مواد مخدر در طول ۱۱ ماه سال جاری در استان همدان منهدم شد و کشفیات مواد مخدر صنعتی امسال نسبت به سال پیش بیشتر بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری چهار تن و ۱۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان همدان کشف شده است، افزود: هزار و ۶۹۵ معتاد متجاهر نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه در اجرای طرح موضوعی نیروی انتظامی شش نقطه آلوده به مواد مخدر پاکسازی شده است، بیان داشت: هفت هزار و ۳۱۴ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در استان همدان دستگیر شدند که در این زمینه با افزایش هشت درصدی اجرای طرح دستگیری مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح ترافیکی جمعه آخر سال نیز از دیگر طرح‌های نیروی انتظامی همدان است، عنوان داشت: برای رفت و آمد مردم همدان به باغ بهشت و گلزار شهدا طرح امنیتی و ترافیکی اجرا می‌شود.

وی از بالا بردن قدرت بازدارندگی و مراقبت کامل پلیس در کاهش سرقت‌ها و وقوع سرقت خبر داد و افزود: پنج هزار و ۲۶ سرایدار نیز در راستای بالا بردن طرح امنیتی آموزش داده شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تلفن نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس آمادگی پاسخگویی به مردم استان همدان را دارد، بیان داشت: به منظور کاهش فاصله بین پلیس و مردم نیروی انتظامی استان همدان اقدام به راه اندازی ۵۶ ایستگاه نوروزی پلیس مزین به نام شهدای نیروی انتظامی و ۴۳ ایستگاه انتظامی و ۱۴ ایستگاه پلیس راهور کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه در چهارشنبه آخر سال با خودروهای مزاحم و موتور سیکلت‌های مزاحم برخورد می‌شود، اضافه کرد: طرح‌های محدودیت ترافیکی در شهر همدان برای چهارشنبه آخر سال اجرا می‌شود و در همین راستا از میدان پژوهش تا میدان بعثت و تا ورودی دره مرادبیگ و میدان امام تا حاشیه شهر و بلوار بعثت تا میدان جهاد طرح محدودیت عبور و مرور اجرا گذاشته می‌شود و با کسانی که از شهرستان‌های اطراف و یا حاشیه شهر‌ها هستند و قصد ایجاد مزاحمت دارند برخورد خواهد شد.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه سه بیمارستان نیز در محدوده طرح جزو طرح هستند، عنوان کرد: عبور و مرور بیماران محدودیتی ندارد و چنانچه کسی در این روز حرکت پر خطر داشته باشد با وی برخورد جدی خواهد شد.

وی از توقیف ۹ هزار و ۳۷۹ دستگاه خودرو متخلف خبر داد و گفت: این تعداد خودرو تخلفات حادثه ساز داشتند و در حوزه ارتقاء فرهنگ ترافیکی نیز ۷۶ هزار نفر آموزش داده شدند.

کد خبر : ۳۵۴۲۸۳