خبرگزاری کار ایران

علی مالمیر به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان منصوب شد

در حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، علی مالمیر به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان منصوب و از زحمات ریحان سروش مقدم مدیر سابق این نهاد قدردانی شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی همدان امروز با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار همدان، معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، مشاور رئیس سازمان و مسئولان استانی در سالن اجتماعات شهدای استانداری برگزار شد.

مدیر سابق میراث فرهنگی استان همدان در این جلسه اظهار داشت: اگر اتفاقی در حوزه گردشگری کشور رخ داده مربوط به زنجیره‌ای در درون و برون سازمان، دولت و استان بوده که همه نهادها با تعامل با یکدیگر کمک کردند تا اتفاقاتی در حوزه گردشگری کشور رخ دهد.

ریحان سروش مقدم ضمن قدردانی از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امام جمعه همدان نعمتی بود که خداوند به مردم همدان هدیه و عنایت کرد، ضمن اینکه سایر مسئولان و اصحاب رسانه استان نیز در راستای توجه به بخش گردشگری اقدامات خوبی را انجام دادند.

سروش مقدم اظهار داشت: امسال با عنوان پایتخت سفال جهان همدان بار دیگر در عرصه جهانی ایفای نقش می‌کند و سال بعد نیز سال ثبت جهانی یکی از آثار طبیعی و تاریخی همدان در جهان است و همدان در آینده بهتر از قبل خود را در دنیا معرفی می‌کند.

وی با عنوان اینکه قابلیت جهانی شدن آثار همدان بسیار بالا است و همدان ظرفیت جهان شهر شدن را دارد، افزود: رقیب ما در داخل کشور نیست ، بلکه در خارج از مرزها فعال است و استانبول، قاهره و دبی از آن جمله است که گردشگر ما را به سرقت بردند و ما باید این میراث را بازیابی کنیم و با شرایط ناامنی که در خارج از کشور ما در منطقه وجود دارد می‌توانیم در این زمینه فعال‌تر باشیم.

مدیر سابق سازمان میراث فرهنگی همدان گفت: امیدوارم در ادامه مسیر راه با حضور و فعالیت مدیری جوان، خوش فکر و توانمند از جنس فرهنگ استان و آشنا با فرهنگ غنی همدان، این تغییر نوید تیم جوان و رونق گردشگری و میراث فرهنگی را در استان رقم زند.

در این مراسم از تلاش‌های مدیرکل سابق این نهاد، ریحان سروش مقدم قدردانی و علی مالمیر به عنوان مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان منصوب شد.

کد خبر : ۳۳۹۳۸۳