خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پاسخگوی اعتراضات خبرنگاران باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۷۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سعی می‌کنیم در آینده نزدیک از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور در همدان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در رابطه با بیمه خبرنگاری دعوت به عمل آوریم.

به گزارش ایلنا از همدان، فاضل عبادی، امروز در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان در سال جاری، با اعلام این خبر افزود: تلاش و توجه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت از حق خبرنگاران و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها است و سعی دارد بیمه خبرنگاران را به مدیران مسئول نشریات واگذار کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار و۶۷۰ نشریه در کشور فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۲ نشریه به استان همدان اختصاص دارد که در حوزه‌های مختلف به چاپ می‌رسد.

عبادی ادامه داد: نشریات استان همدان از لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند و همدان جزء ۱۰ استان بر‌تر در زمینه نشریات و جزء سه استان بر‌تر در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی است.

وی همچنین از فعالیت ۴۴ خبرگزاری در کشور خبر داد و افزود: در همدان نیز ۱۶ خبرگزاری در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۶۳۰ پایگاه خبری از وزارت ارشاد مجوز فعالیت گرفته‌اند، یادآور شد: استان همدان نیز در حال حاضر ۱۷ پایگاه خبری دارد و ۳۰ نمایندگی نشریات سراسری نیز در همدان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به طراحی اصول و سیاست‌های بخش فرهنگی در سال جدید، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت ما در برنامه ریزی‌ها سرمشق قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در نظر داریم کیفیت برنامه‌های در نظر گرفته شده را بهبود ببخشیم.

عبادی جلب رضایتمندی عمومی و صیانت از حقوق مردم را نیز از دیگر اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما حمایت از توسعه بخش خصوصی و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به تشکل‌های فرهنگی است چراکه تا به امروز از ظرفیت بخش خصوصی استفاده چندانی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تمامی شهرستانهای استان، خاطرنشان کرد: عدالت محوری در توزیع برنامه‌ها و امکانات در استان از مهم‌ترین دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و در این راستا سعی شده برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ برنامه شاخص بین المللی، ملی و استانی در همدان برگزار شد، گفت: امسال دقت بیشتری در این زمینه داریم و اجرای ۳۹ برنامه شاخص را برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ قانون گرایی از برنامه‌های فرهنگی استان در سال جاری خواهد بود، یادآور شد: سعی داریم سالم سازی فضاهای فرهنگی و هنری و فعالیت دائمی مجتمع‌های فرهنگی را در سال جدید مورد توجه قرار دهیم.

عبادی با اشاره به تولید ۹۹ نمایش در استان همدان در سال۹۳، خاطرنشان کرد: امسال نیز با حمایت از گروه‌های نمایشی امیدواریم تعداد نمایش‌های بیشتری در همدان تولید شود.

وی ادامه داد: کمک به توان فرهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد، پیگیری رونق اقتصاد فرهنگی، راه اندازی مجدد اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان، تلاش در راستای ارتقاء منزلت اجتماعی هنرمندان، حفظ ارزش‌ها و هویت دینی و ملی، کمک به توسعه کمی و کیفی امور فرهنگی و هنری و آموزش و بهره گیری از نوآوری‌ها در برگزاری جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان، گفت: از امسال برنامه ریزی‌ها جهت برگزاری جشنواره تئا‌تر در همدان انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم جشنواره خوبی را در استان برگزار کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان با پیگیری‌های صورت گرفته در استان ماندگار خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه صرفه جویی در هزینه‌های جاری و ارتباط و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی را در سال جدید مدنظر قرار داده‌ایم، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که با تقویت و حمایت تشکل‌های فرهنگی برنامه‌های فاخری را در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۴ مجوز در شاخص‌های فرهنگی مختلف در کشور قابل اعطا است، یادآور شد: این در حالی است که تنها ۲۶ عنوان مجوز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در همدان صادر شده است.

عبادی به تشکیل یکصد جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال در نظر داریم تعداد مؤسسات فرهنگی را از ۱۸ مؤسسه با ۲۷ مؤسسه، تعداد مؤسسات قانون و عترت را به ۷۸ مؤسسه و تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد را از ۴۸۳ کانون به ۵۱۷ کانون افزایش دهیم.

وی به رشد ۵۰ درصدی تولید فیلم در استان نیز اشاره و تصریح کرد: در بخش موسیقی نیز در سال گذشته بیش از ۱۰۹ اجرای موسیقی زنده در استان داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در سال گذشته ۱۸۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان برگزار شد.

وی با تأکید بر تقویت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان، یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۷ هنرجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

عبادی از برگزاری همایش می‌رسید علی همدانی از هفتم تا نهم مهر ماه در همدان خبر داد و افزود: جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان نیز از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه در همدان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز