خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی:

عزتمندی ایران حاصل ایجاد روح حماسی توسط شهدا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۲۸

عزتمندی حاصل از روح حماسی که توسط شهدا حاصل شد، فضایی ایجاد کرد که هیچ کشوری جسارت درگیری با ایران و کشورهای تحت تأثیر این کشور را ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی امروز در یادواره شهدای شهرستان تویسرکان برگزاری یادواره شهدا را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم برگزاری چنین جلساتی باعثشود که راه شهدا را بهتر بشناسیم و وظایف خود نسبت آنها را بهتر اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا از همدان, دکتر علی لاریجانی نماد برجسته و ممتاز شهرستان تویسکران را آرامگاه حیقوق نبی عنوان کرد و افزود: مردم این شهرستان نیز حلقه پیرامون این نبی بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های ابتدایی انقلاب، گروه تروریست فرقان برخی از بزرگان ما را ترور کردند، یادآور شد: شهید مفتح یکی از همین بزرگان بود که توسط گروه فرقان ترور شد و فرزند ایشان هم اکنون نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به درخواست حضرت علی(ع) از خداوند مبنی بر اینکه پایان زندگی اش را با شهادت همراه کند، اظهار داشت: از این روایت باید اینگونه تلقی کرد که بهترین راه برای انسان ختم شدن زندگی او به شهادت است.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: کسی که آماده شهادت می شود در این دنیا دریچه ای از حقایق را می بیند که مردم نمی بینند و بهترین درک حقیقت توسط کسی که طالب شهادت است، صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه یک شهید پس از شهادت خود حرکتی عظیم در جامعه ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی جز شهادت جامعه را از خواب آلودگی بیرون نمی کند و از این رو شهادت می تواند حرکتی حماسی در جامعه ایجاد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که باعثداشتن روح زنده در جامعه می شود خصوصیت حماسی است که شهید این خصوصیت را شکل می دهد و هم خود سعادتمند می شود و هم جامعه را به سعادت می رساند.

وی با بیان اینکه حرکت شهید در تاریخ امتداد پیدا می کند، اظهار داشت: سالها از هشت سال دفاع مقدس گذشته است اما هنوز روح حماسی شهادت ادامه دارد و همبستگی در جامعه ایجاد کرده است و علاوه بر این توانسته بر بیداری اسلامی دیگر کشورها نیز اثر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه حزب اله لبنان اولین گروهی است که کمر اسرائیل را شکست، خاطرنشان کرد: پیروزی های حزب اله لبنان به دلیل تأثیر پذیری از انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: امیدواریم برگزاری یادواره های شهدا راه صحیح عزتمند زیستن را به ما یادآوری کند.

لاریجانی با اشاره به افتتاح سد سرابی تویسرکان، گفت: امیدواریم با بهره برداری این سد بخشی از مشکلات آب شهرستان تویسرکان برطرف شود.

وی کم آبی را بحران و مشکل تمامی استانهای کشور عنوان کرد و افزود: برنامه هایی در مجلس برای مدیریت مصرف آب و مهار آبهایی که از کشور خارج می شود و همچنین اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده و در لایحه بودجه سال ۹۴ اعتباراتی به آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با اجرای این طرح ۸۵ درصد از هزینه تغییر سیستم آبیاری را دولت و ۱۵ درصد آن را کشاورزان می پردازد که هم به نفع کشاورزان و هم به نفع سیستم کلان کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان تویسرکان بر مبنای کشاورزی است، اظهار داشت: با توجه به کمبود آب چرخه اقتصادی شهرستان تویسرکان بر محور کشاورزی نمی چرخد و باید از ظرفیت صنعت و صنایع تبدیلی برای توسعه اشتغال استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات راه و دسترسی به تویسرکان، خاطرنشان کرد: به همین دلیل حضور سرمایه گذاران در این شهر با مشکل روبه رو است لذا جاده های این شهرستان باید تعریض شود که می توان از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: نه تنها در این شهرستان بلکه در دیگر مناطق نیز باید از ظرفیت سرمایه گذاری برای آبادانی استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز