خبرگزاری کار ایران

با تصویب ماده ۷ قانون کار؛

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان: امنیت شغلی کارگران از بین می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۵۹۳

۲۳۸ هزار کارگر در استان همدان در حال حاضر با قرار دادهای سفید امضاء مشغول به فعالیت هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان درباره تغییر بعضی از مواد قانون کار تحت عنوان لایحه خروج از رکود اقتصادی گفت: افرادی که خودشان را نماینده مردم در مجلس مطرح می‌کنند، با اصلاح این قانون ظلم بزرگی در حق کارگران انجام داده‌اند.

چنگیز اصلانی در گفت و گو با ایلنا افزود: ۲۳۸ هزار کارگر در استان همدان در حال حاضر با قرار دادهای سفید امضاء مشغول به فعالیت هستند.

اصلانی تصریح کرد: چرا برخی از نمایندگان در تلاش هستند تا قانون کار را یکجانبه و به نفع کارفرمایان تغییر دهند آن هم به بهانه رفع موانع تولید!

وی با بیان اینکه، با تصویب این بند ما باید شاهد بیکاری گسترده کارگران در واحدهای بزرگ صنعتی باشیم، اظهار کرد: طبق این بند به کارفرما اجازه می‌دهند، قرارداد کار را به شکل یکطرفه برقرار و هر زمان کارفرما اراده کرد، قرارداد مذکور را فسخ و کارگران را اخراج کند.

اصلانی خاطر نشان کرد: نیروی کار کشور از جمله خانه کارگر و تشکیلات کارگری مخالف تغییر یا اصلاح قانون کار نیست، بلکه مخالف تغییر قانون کار به صورت یک طرفه و به نفع کارفرمایان و سوء استفاده آنان ازاین قانون به نفع خودشان هستند.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان عنوان کرد: ما از نمایندگان گلایه مند هستیم که با این کار به نیروی کار کشور ضربه‌ای شدید وارد کرده و باعثگسترش بهره‌کشی از نیروی کار و نابودی کامل امنیت شغلی و مالی و حقوقی کارگران می‌شوند.

اصلانی با بیان اینکه، این حرکت مجلس برده‌داری را در قالب حمایت از تولید در پی خواهد داشت، گفت: نتیجه تصویب این لایحه فقط این خواهد شد که این چند درصد امنیت شغلی کارگران نیز از بین برود و دست کارفرمایان برای سوء استفاده از کارگران به نفع خودشان را باز گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز