خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

وضعیت معیشتی فرهنگیان در هیچ دوره‌ای رضایت بخش نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۲۶

وضعیت معیشتی فرهنگیان در هیچ دوره‌ای رضایت‌بخش نبوده و ما این وضعیت را در تمامی دولت‌ها شاهد بودیم و هیچ دولتی نمی‌تواند بگوید که در آن دوره توانسته وضعیت معیشتی معلمان را بهبود بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۹۷ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود، گفت: به طور مشخص ۳ درصد از اعتبار باقی مانده به دیگر کار‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا فولادوند روز گذشته در جمع خبرنگاران عنوان داشت: تمامی کارمندان دولت در دستگاه‌ها و اداره‌ها علاوه بر حقوق، مزایای دیگری می‌گیرند، اما فرهنگیان به جز حقوق هیچ نوع مزایای دیگری را دریافت نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در تدوین بودجه معیشت معلمان فراموش نشود، گفت: نمایندگان به فکر معیشت واقعی معلمان باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه برای دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌هایی که فرهنگ در آن مطرح و ضرورتی اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: مجلس مشورتی معلمان نمونه عینی حضور معلمان در تصمیم سازی‌هاست و در این راستا پذیرای دیدگاه‌ها و نظرات گوناگون هستیم.

فولادوند اظهار داشت: اعتدال که به عنوان گفتمان مطرح شده از جمله فاکتور‌های مهم وحدت در جامعه است و در این بین وجود نقد منصفانه رسانه‌ها یکی از ضرورت‌ها است.

وی افزود: همدان اولین استان در کشور است که دارای مجلس مشورتی معلمان است، به طوری که این مجلس فرصت اظهارنظر، پیشنهاد و اظهار عقیده را برای معلمان فراهم می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی در کشور جای سیاسی‌کاری نیست، اضافه کرد: اجازه سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی را در آموزش و پرورش به هیچ‌کس نمی‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم سیاست در آموزش و پرورش به عنوان ابزاری برای افراد سودجو برای رسیدن به منافع‌شان باشد.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی فرهنگیان در هیچ دوره‌ای رضایت‌بخش نبوده و ما این وضعیت را در تمامی دولت‌ها شاهد بودیم و هیچ دولتی نمی‌تواند بگوید که در آن دوره توانسته وضعیت معیشتی معلمان را بهبود بخشد.

فولادوند یادآور شد: رفع مشکل معیشت فرهنگیان به تنهایی به دست وزیر آموزش و پرورش حل نمی‌شود، بلکه در این امر در طی مصوبه‌ها و قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، باید وضعیت معیشتی معلمان را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه میانگین اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در کشور ۱۲ و دو دهم درصد و در البرز به ۲۱ درصد می رسد، عنوان کرد: میانگین اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در استان همدان در چهار سال گذشته به هشت رسیده است و چهار رتبه پایین‌تر از میانگین کشور است و با رایزنی‌های انجام شده قول داده شده که بودجه آینده استان همدان به میانگین کشوری نزدیک شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای حل مشکل و ارائه پیشنهاد برای وضعیت معیشت فرهنگیان، بیان داشت: در استان کارگروهی تشکیل دادیم تا به دنبال راهکار‌هایی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان باشند.

فولادوند درآمدزایی را یکی از راهکار‌های کمک به وضعیت آموزش و پرورش دانست و افزود: برای درآمدزایی به دنبال ایجاد منابعی در کنار مدارس هستیم تا هزینه‌های مالی مدارس را به نحوی جبران کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ایجاد موزه در غرب کشور، عنوان داشت: با کمک اداره کتابخانه‌ها و اداره اسناد ملی به دنبال ایجاد موزه در ارتباط با آموزش در غرب کشور هستیم و در این راستا بنیاد بوعلی هم اعلام آمادگی کرده و استانداری نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

فولادوند از عدم پرداخت اضافه تدریس معلمان در پاییز امسال خبر داد و اضافه کرد: مبلغ اضافه تدریس پاییز تاکنون به فرهنگیان پرداخت نشده و همچنین هزینه‌های فوت و ازدواجی نیز داشتیم که موفق به پرداخت آن نشدیم.

وی با اشاره به تجهیز هزار و ۳۰۰ کلاس به سیستم گرمایشی استاندارد، افزود: قریب به هزار کلاس برنامه استانداردسازی سیستم گرمایشی آغاز شد و ۳۰۰ کلاس باقی مانده که اعتبار استانداردسازی سیستم گرمایشی از محل عوارض پرداخت هزینه گاز تأمین می‌شود.

فولادوند ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم افراطی‌گری در آموزش و پرورش حاکم شود و کسی فرهنگیان را متهم به کار‌های انجام نداده بکند، فرهنگی حق دارد از معیشت و نابسامانی معیشتی گلایه کند و ما فضای انتقاد را برای فرهنگیان باز گذاشتیم.

فولادوند با اشاره به اینکه دولت «تدبیر و امید» نسبت به دولت قبل بهتر عمل کرده، یادآور شد: در دولت قبلی به غیر از ۲۰۰ هزار تومان هزینه دندانپزشکی هیچ کار دیگری برای فرهنگیان نکردند!

وی ادامه داد: افراد با سطح تحصیلات بالاتر پست گرفته‌اند و تلاش کردیم حرمت معلم رعایت شود، همچنین به منتقدین اجازه دادیم حرفشان را بزند چرا که اگر معلم نتواند حرفش را بزند نمی‌تواند نقد و نقادی را به دانش‌آموز آموزش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز