خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی؛

تنها راه نجات کشوراز بحران ها؛ صنعت جان بگیرد و صادرات در اولویت برنامه ها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۷۳

تنها راه نجات کشور از مشکلات، حمایت از صنعت و تقویت این بخش مهم از اقتصاد کشور است ولاغیر!

مشکلات صنعت رفع می شود مشروط به این که در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال اقتصاد وفرهنگ نامگذاری کرده‌اند و منشور بسیار مهم اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نموده اند تا اقتصاد کشورمان از اتکاء به درآمدهای نفتی خلاص شود، مسئولان همت نمایند و درجهت رفع مشکلات کارآفرینان گام های جدی بردارند چرا که اینان پیشگامان تحقق مفاد مهم منشور خودکفایی کشورمان به شمار می آیند.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطالب تاکید دارد که تنها راه نجات کشور از مشکلات، حمایت از صنعت و تقویت این بخش مهم از اقتصاد کشور است ولاغیر!

حاجعلی نعمت چهاردولی اضافه کرد: صنعت که جان بگیرد و تولیدات با کیفیت ایرانی به بازارهای جهانی راه پیدا کنند ولنگ درآمدهای نفتی نباشیم، اقتصاد مان به معنای واقعی خود شکوفا خواهد شد؛ راه دشواری که کشورهای پیشرفته امروز دهها سال پیش طی کرده اند واینک در شرایطی کاملاً مطئمن به مسیر خود ادامه می دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه می دهد: اگر صنعت را به طور واقعی مورد حمایت قرار ندهیم وبه شعار و طرح وبرنامه بر روی کاغذ بسنده کنیم، همچنان باید به درآمدهایی شکننده نفت متکی باشیم وبا هرترفند استکبار جهانی کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیریم!

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به هشدار جدی مجلس به وزیر صنعت به خاطر واردات بی رویه به کشور گفت: مجلس بنا را بر تعامل وهمکاری با دولت گذاشته اما قرارنیست که چشممان را برروی واقعیت ها ببندیم وشاهد زوال صنایع و تولید ملی باشیم.

این نماینده مجلس از کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی و عدم همراهی بانک ها با کارآفرینان برای حل مشکلات مالی آنان انتقاد کرد و در عین حال از روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها به متقاضیان بی آن که نظارت کافی به عمل آید، به عنوان مشکل بزرگی یاد کرد که اکنون بانک ها با آن مواجه هستند در حالی که این تسهیلات به جای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و اشتغال زا سر از جاهای دیگری درآورده اند!

چهاردولی تصریح می کند: اگر می خواهیم صنایع وتولید کنندگان نقش آفرینان اول جبهه مقاومت در برای توطئه های اقتصادی بدخواهان نظام وانقلاب باشند، باید در عمل و با تمام قوا از آنان حمایت نماییم و به نظرم لوایح اخیر دولت برای خروج ازرکود غیر تورمی کشور و حمایت از تولید، بهترین اقدام در شرایط فعلی کشور باشد به خصوص اکنون که به عینه شاهدیم برخی کشورهای منطقه یکصدا با آمریکا و غرب در مورد نفت با ما چه رفتاری می کنند؟

وی با اشاره به مشکل اکثر تولید کنندگان در مورد سرمایه درگردش برای ادامه فعالیت اقتصادی و تولیدی اشان و تلاش دولت برای پرداخت تسهیلات به آنها گفت: احیاء صنایعی که سالیان سال فعالیت داشته اند و اینک به خاطر مشکلات مالی با بحران مواجه شده اند باید در اولویت باشد ضمن آن که حمایت از طرح های تولیدی اشتغال زا می بایست در برنامه کاری دولت تدبیر وامید باشد.

نماینده ملایر در مجلس ورییس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به این که دولت در خصوص توسعه صنعتی استانها ماموریت ویژه ای به استانداران خود داده و نمایندکگان عالی دولت با دلسوزی تمام برای پیشبرد صنعت استانها سنگ تمام گذاشته اند، از تلاش وافرو پیگیری مجدانه مسایل صنعت استان همدان توسط استاندار استان قدردانی نمود و گفت: درشرایطی که دو و نین درصد جمعیت کشور در استان همدان ساکن هستند سهم استان از پیشرفت های صنعتی بسیار ناچیز است و استاندار و همکارانشان رسالتی خطیر بر عهده دارند.

وی افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی در مناطق مختلف استان و همچنین شهرستان ملایر واجرای طرح های بزرگ صنعتی و پتروشیمی در منطقه را بیانگر دغدغه جدی دولت برای توسعه صنعتی استان برشمرد و گفت: عهدی با خداوند متعال بسته ایم و قولی به مردم شریف استان وملایر داده ایم و آن این است که تا آخرین حد توان خود برای توسعه منطقه واستان تلاش خواهیم نمود وخستگی و یاس برای ما مفهومی ندارد.

وی با اشاره به بحران برخی واحدهای صنعتی در برخی مناطق استان همدان و شهرستان ملایر، گفت: انتظار بنده از مسئولان محترم سازمانهایی که ارایه خدمت به واحدهای تولیدی می کنند، این است که در مواقعی که کارآفرینان با بحرانها مواجه می شوند، سعه صدر به خرج داده و مدیران واحد ها را در تنگنا قرار ندهند.

او گفت: قطع برق وگاز کارخانه ها به دلیل بدهی مدیران اگرچه بر اساس قوانین ومقررات می باشد اما توجه داشته باشیم که روند تولید و اشتغال در واحدها مختل شده و برنامه های توسعه ای مسئولان دچار مشکل می شود.

او درپایان گفت: به همت استانداروهمکارانشان و با تلاش مسئولان نهادها و دستگاه های ذیربط و همچنین با حمایت مردم خوب استان همدان، این استان در مسیر توسعه همه جانبه قرارگرفته و بی شک آینده ای امیدبخش برای این استان متصوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز